Több ezer cégtemetőt hantol ki a NAV


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) több ezer olyan céget vizsgál, amelyet tulajdonosaik a jelek szerint cégtemetőnek játszottak át, annak reményében, hogy ne kelljen a vállalkozások tetemes tartozásait megfizetni.

Az elmúlt években országosan mintegy 3 ezer per indult a saját cégüket „cégtemető” csalóknak továbbadó tisztségviselőkkel szemben – közölte a NAV. Az elmúlt években milliárd forintos nagyságrendben állapítottak meg fizetési kötelezettségeket a felelősség alól kibújni próbáló vezetők rovására. A megindított perek szinte mindegyikét megnyerte a hivatal, több száz esetben pedig egyezség született a felek között.

Az adóhivatal felhívta a figyelmet arra, hogy a vállalkozások vezetői a bírósági döntések alapján kénytelenek személyesen megfizetni az okozott károkat akkor is, ha még a fizetésképtelenségi eljárás megindítása előtt a céget értékesítik egy „cégtemetőnek”. Ha nem fizetnek, akkor a hitelező kérelmére akár öt évre is eltilthatják a cégképviselettől és az irányító befolyást biztosító üzletrészek megszerzésétől őket.

A NAV szerint a pereknek gazdaságfehérítő hatásuk is van, hiszen a tisztességtelen vállalatvezetőket visszatarthatják a hitelezők megkárosításától, az eltiltás pedig lehetővé teszi a szabálykövető vállalkozások piaci megerősödését.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.