Vizsgálja az EU a reklámadót

Szerző: Ado Online
Dátum: 2014. október 13.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Adózási és versenysemlegességi okból is aggályos lehet a reklámadó az EU szerint – írja a Bruxinfo.


Az EU adóügyi főigazgatósága augusztus végén úgynevezett előzetes eljárást indított a reklámadó ügyében, mert az adó hatását diszkriminatívnak véli a külföldi médiaszolgáltatókkal szemben. A kormánynak augusztus 21-től számítva 70 nap alatt kell válaszolnia a főigazgatóság levélben feltett kérdéseire; a bizottság ennek megismerése után dönt arról, indít-e eljárást az ügyben – írja a BruxInfo.

Az EU versenypolitikai főigazgatósága is vizsgálja a reklámadót, mert nem biztosak abban, hogy a törvény összhangban áll-e az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályokkal. Ha az ugyanabba a médiaszolgáltatási kategóriába tartozó cégek közül az egyik (jelen esetben az RTL Magyarország) nem indokolhatóan magasabb, vagy jóval magasabb adózási ráta alá esik, mint a versenytársai, akkor a feltételezés szerint utóbbiak tiltott állami támogatásban részesülhetnek.


Kapcsolódó cikkek:


Adócsökkentés jön Horvátországban
2018. szeptember 21.

Áfacsökkentés, személyi jövedelmi adó csökkentés, idegenforgalmi adó mérséklése, járulékok eltörlése – a munkáltatók szerint azonban mindez kevés.

Kamat, adósság, elengedés, devizahitel (2. rész)
2018. szeptember 21.

A kamatszedés tiltása a kereszténység egyik alapvető törvénye volt. Az első ezredfordulót követően kezdett ez a tiltás enyhülni, és ebben szerepük volt a pápáknak, tudósoknak, de leginkább a pénzkereskedelemmel foglalkozó személyeknek, családoknak. A sorozat második részében a reneszánsz időszakával, előzményeivel, utóhatásaival foglalkozunk.