A hangfelvétel másolatát is ki kell adni


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az adatvédelmi biztos álláspontja szerint a szolgáltató köteles a panaszos számára az ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetésekről készült hangfelvételeket visszajátszatni, illetve kérés esetén azok másolatát is kiadni.

Az adatvédelmi törvény előírásai szerint az érintettel folytatott beszélgetést tartalmazó hangfelvételt mindkét félnek joga van megismerni, ezért az ügyfél számára biztosítani kell, hogy erre vonatkozó kérése esetén a hangfelvételt visszahallgathassa, illetve arról másolati példányt kapjon. Ennek teljesítésére az ügyfélszolgálatot működtető szolgáltatónak 30 napja van. A másolatot ingyenesen kell az ügyfél rendelkezésére bocsátani, ha a folyó évben az adott hívásra nézve azonos kérelmet még nem nyújtott be az érintett adatkezelőhöz.

Nem elegendő tehát, hogy a szolgáltató az ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetésekről készült hangfelvételek visszahallgatásának lehetőségét biztosítja, illetve az sem, hogy a telefonbeszélgetésről készített jegyzőkönyvet küldi meg. A hatályos jogszabályok értelmében ugyanis kérelem esetén az adatkezelő köteles kiadni az érintettel folytatott beszélgetés felvételét is, azaz a hanganyag másolata nem helyettesíthető egy írásos jegyzőkönyvvel. Léteznek olyan informatikai megoldások, amelyekkel egy hangfájl tartalom- illetve másolásvédelme biztosítható – hívja fel a figyelmet az ombudsman. Álláspontja szerint az adatkezelő akkor jár el jogszerűen, ha az érintett kérésére a kérdéses hangfelvételt védelemmel, tanúsítvánnyal vagy elektronikus aláírással ellátva bocsátja az ügyfél rendelkezésére, amellyel az esetleges későbbi manipulációt kimutathatóvá teszi.

A szolgáltató tehát nem csak azt köteles biztosítani, hogy az általa meghatározott helyszínen a hangfelvételeket meg lehessen hallgatni, hanem a kívánt felvételeket az érintett kérésének megfelelő formában rendelkezésre kell bocsátani.

Forrás: Az állásfoglalás szövege


Kapcsolódó cikkek

2024. október 14.

Az ország egyik legjelentősebb telekommunikációs cége nyerte a budapesti kamara „A főváros felelős foglalkoztatója” különdíját

A képzett munkaerőért folytatott jelenlegi versengés különösen fontossá teszi, hogy a vállalatok megbecsüljék és sikertényezőként értékeljék munkavállalóikat. A piaci szereplőknek ezt a törekvését díjazza az OFA Nonprofit Kft. idén kilencedik alakalommal meghirdetett „Az év felelős foglalkoztatója” pályázatával – emelte ki Nagy Márton a gazdasági miniszter a díjátadón.

2024. október 14.

Lendületben a magyar M&A-piac

A geopolitikai bizonytalanságok ellenére is aktív maradt a hazai tranzakciós piac – derül ki az EY vállalati összeolvadásokat és felvásárlásokat (M&A) értékelő friss jelentéséből. Az ügyletek száma ugyan csökkent, de becsült értéke nőtt 2023-ban az előző évhez képest Magyarországon. A legvonzóbb befektetési célpont tavaly a technológiai szektor volt, míg idén a feldolgozóipar kapott lendületet az első hat hónapban, majd júniusban megvalósult a magyar gazdaság történelmének eddigi legnagyobb tranzakciója is.