A nők és a fiatalok járnak plázákba
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Főleg a nők és a fiatalok látogatják a plázákat Magyarországon – a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb összegzése szerint.
A GfK kedden közzétett vizsgálatainak adatai alapján a bevásárlóközpont látogatóinak 80 százaléka visszatérő, rendszeres ügyfél.
A vásárlók 57 százaléka nő, míg 43 százalékuk férfi, és fele részben a 29 évesnél fiatalabb korosztályból kerülnek ki. A 30 és 49 év közöttiek a plázalátogatók 31 százalékát adják, míg az ötven év felettiek a fennmaradó 19 százalékot. Vásárolni háromból két látogató szokott, átlagosan 7300 forintért.
„Egyértelmű összefüggés van a kellemes környezet és az ott-tartózkodás hossza között. Ahol jól érzik magukat a vásárlók, ott tovább maradnak. Azok a bevásárlóközpontok, amelyek külön figyelmet fordítanak erre, akár másfélórás látogatásra is számíthatnak, szemben az átlagos egy órával” – idézte az összegzést a kutatási tapasztalatokról Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.
(Forrás: MTI)