A nők és a fiatalok járnak plázákba


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Főleg a nők és a fiatalok látogatják a plázákat Magyarországon – a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb összegzése szerint.


A GfK kedden közzétett vizsgálatainak adatai alapján a bevásárlóközpont látogatóinak 80 százaléka visszatérő, rendszeres ügyfél.

A vásárlók 57 százaléka nő, míg 43 százalékuk férfi, és fele részben a 29 évesnél fiatalabb korosztályból kerülnek ki. A 30 és 49 év közöttiek a plázalátogatók 31 százalékát adják, míg az ötven év felettiek a fennmaradó 19 százalékot. Vásárolni háromból két látogató szokott, átlagosan 7300 forintért.

„Egyértelmű összefüggés van a kellemes környezet és az ott-tartózkodás hossza között. Ahol jól érzik magukat a vásárlók, ott tovább maradnak. Azok a bevásárlóközpontok, amelyek külön figyelmet fordítanak erre, akár másfélórás látogatásra is számíthatnak, szemben az átlagos egy órával” – idézte az összegzést a kutatási tapasztalatokról Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 13.

Csalók élnek vissza az MNB nevével, legyen résen!

Bűnözők tesznek közzé valótlan hirdetéseket az MNB és egy tőzsdei kibocsátó állítólagos befektetési programjáról, amelynél az ügyfelek számlapénzére a jegybank garanciát vállalna – figyelmeztet az MNB.