A saját márkás termékek kirobbanó pozícióban


Világszerte megterheli a háztartások költségvetését a tartós infláció, ami kihat a vásárlási szokásaikra is. Az otthoni kikapcsolódás mellett egyre népszerűbbé válnak az úgynevezett saját márkás termékek – mutat rá az EY friss, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatása.

Szinte mindenki (85%) aggódik a pénzügyei miatt, a vevők döntő többsége (72%) árérzékenyebbé vált, különösen az élelmiszerek és más alapvető árucikkek esetében. Számos válaszadó emellett kevesebbet költ ételrendelésre, divatcikkekre, szépségápolásra, valamint szórakoztató elektronikára. A megkérdezettek kétharmada a jelenlegi helyzetben azt is átgondolja, miként hódoljon kedvenc időtöltéseinek. Ennek megfelelően, egyre többen tervezik, hogy otthon kapcsolódnak ki és fogadnak vendégeket, valamint gyakrabban főznének maguknak, ami jelentős változás a tavalyi adatokhoz képest.

Eljött a saját márkás termékek további megerősödésének kora?

Az emelkedő költségek hatására a fogyasztók közel egyharmada már a saját márkás termékeket részesíti előnyben, és többségük szerint ezek ugyanúgy megfelelnek az igényeiknek. Sőt, több mint harmaduk nem is tervezi, hogy visszatér a korábban preferált prémium termékekhez.

„A kiskereskedők igyekeznek kihasználni a helyzetet, és jól célzott promóciókkal tovább gerjesztik a saját márkás termékek iránti növekvő keresletet. A prémium cikkek forgalmazói kritikus időszak előtt állnak. A vevői igények sokkal mélyebb ismerete és azok változásainak azonnali nyomon követése lesz szükséges ahhoz, hogy jobban optimalizáljak a kínálatot, célozzanak meg speciális vevői szegmenseket, lépjenek be bizonyos kategóriába. Adott esetben tehát egy teljesen újragondolt marketing stratégiára lehet szükség, hogy megőrizzék vevőik elégedettségét és újabb hűséges vásárlókat szólítsanak meg” – mutatott rá Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.

A saját márkás termékek iránti lelkesedés nem csupán a közepes és alacsonyabb jövedelmű rétegeket jellemzi. A tehetősebb fogyasztók is ilyen árucikkeket vásárolnának a jövőben, és ezt minden kategóriában fontolóra veszik, beleértve a friss élelmiszereket, az otthoni és háztartási termékeket, a csomagolt élelmiszereket, a ruházatot, cipőket és kiegészítőket, a testápolási, valamint a szépségápolási és kozmetikai cikkeket is.

Forrás: EY Future Consumer Index


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 19.

A fogyasztóvédelmi intézményrendszer megerősítését tervezi a kormány

Több versenyképes hazai webshop és a digitalizációhoz igazodó fogyasztóvédelem szükséges a magyar vásárlók érdekében, a kormányon belül jelenleg zajlik a tervezés a fogyasztóvédelem intézményrendszerének megerősítéséről – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Gazdasági Versenyhivatal „Digitális Fogyasztóvédelem 2024” című konferenciáján csütörtökön Budapesten.

2024. szeptember 19.

Európai második az új e-autók számának bővülése Magyarországon

Az újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos személygépkocsik száma több mint másfélszeresére nőtt Magyarországon idén január-augusztusban a megelőző év azonos időszakához képest – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán csütörtökön.

2024. szeptember 19.

Agrártámogatások az ökológiai gazdálkodást választóknak

Minden korábbinál nagyobb előnyöket biztosítanak az új Közös Agrárpolitika Stratégia Terv (KAP ST) keretében európai uniós társfinanszírozással induló agrártámogatások azoknak a termelőknek, akik az ökológiai gazdálkodást választják. Az ökológiai gazdálkodás támogatására készült felhívás most kezdődött társadalmi egyeztetésénél az Agárminisztérium várja az érintettek véleményét, hiszen minden észrevétel számít a megfogalmazott célok teljesítése érdekében – hívta fel a figyelmet csütörtöki közleményében az Agrárminisztérium (AM).