Tavaly 175,4 milliárd forint mozgott a reklámpiacon, ami 0,6 százalékos éves növekedést jelent. Érdemben nőttek a rádiós és a netes reklámköltések.
A legnagyobb, 29 százalékos növekedést a rádiós reklámpiacon mértek, ahol több mint 8,8 milliárd forintot költöttek tavaly a hirdetők – közölte Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség alelnöke.
Jelentősen, 16 százalékkal emelkedett az internetes hirdetések piaca, amely tavaly meghaladta a 39 milliárd forintot, 6 százalékkal, 45,6 milliárd forintra csökkent viszont a tévés reklámoké és 4 százalékkal, 35,8 milliárdra a sajtóé.
A barterügyleteket nem, de a szponzorációt tartalmazó értékek – amelyekből a reklámok gyártási költségeit levonták – a Magyar Reklámszövetség, a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség, az IAB Hungary, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete és a Magyar Közterületi Média Szövetség (MKMSZ) adatain alapulnak.
Ezekből kiderül, hogy tovább mérséklődött a 2008 óta csökkenést mutató direkt marketing piaca, amely tavaly 28,9 milliárd forintos volt, míg csekély mértékben ugyan, de növekedett az outdoor reklámoké, 14,3 milliárdra.
Adó-kódex Számvitel 2014 |
---|
Rendelje meg a TB és a Számviteli kódexet együtt, egy kiadvány áráért! |
Ez utóbbiban egyre nagyobb teret nyernek az óriásplakátok, amelyek több mint 1 milliárd forinttal növelték bevételüket tavaly. Ennél kisebb mértékben de szintén nagyobb bevételt értek el a citylight poszterek, míg az outdoor piac más szereplői csökkenő bevételt könyvelhettek el – ismertette Szelei Szilárd (MKMSZ), aki a két nagy szegmens növekedését, amelyek kihasználtsága 78 százalékra emelkedett, a többi közt a hirdetők számának növekedésével, a kis- és közepes vállalkozások megjelenésével magyarázta.
Ugyancsak emelkedett a mozihirdetések reklámbevétele, amely tavaly 1,1 milliárd forintos volt.
A sajtópiacot 35,8 milliárd forintos reklámbevétel mellett 62 milliárdos lapeladási bevétel is gazdagította, emellett a Magyar Lapkiadók Egyesületéhez tartozó nyomtatott sajtótermékek az internetes kiadványaikon keresztül további 5,5 milliárd forintos hirdetési bevételt is elértek – ismertette Kovács Tibor, az egyesület elnöke.
A sajtótermékek “reklámtortájából” a legnagyobb szeletet a napilapok hasították ki maguknak, 36 százaléknyit, míg a női lapok részesedése 19 százalékos, az önkormányzati és ingyenes lapoké 18 százalékos volt. Kovács Tibor közölte még: számítottak a sajtópiac reklámbevételeinek csökkenésére, annak mértéke azonban sokkal kisebb volt, mint egy évvel korábban.
A teljes reklámtortából a korábbinál kisebb, de még mindig a legnagyobb szeletet a tévés hirdetések adják, több mint 25 százaléknyit, a második helyre azonban idén már az internet került több mint 22 százalékkal, megelőzve a sajtót, amelynek bő 20 százaléknyi bevétel jutott. A direkt marketing részesedése több mint 16 százalékos volt, az outdoor reklámoké bő 8 százalékos, a rádiókhoz került a reklámbevételek 5 százaléka.
Bár az internetes, digitális piac a második legnagyobb értéket érte el, és azon belül is jelentősen emelkedett a mobiltelefonokra értékesített hirdetéseké, a szektorban egyre nagyobb teret nyernek a globális piaci szereplők, míg visszaszorulnak a helyiek – közölte Novák Péter, az IAB Hungary elnöke.
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke azt mondta: egy forintnyi reklámköltés 4,7 forinttal járul hozzá a GDP-hez. A reklámszakma közvetlenül 13 ezer, míg közvetve több mint 50 ezer embernek ad munkát.
Beszámolója szerint tavaly a tévékbe 8900 reklám került, az egyéb felültekkel együtt pedig csaknem 37 ezret vetítettek le tavaly.
(Forrás: MTI)
Az IFRS-ről rövidenSzakmai fórum és képzés: 2014. március 12.
Jelentkezzen most! |
---|
Kapcsolódó cikkek:
Egy tonnányi potencianövelőre csapott le a NAV
2021. március 3.
A Dubaiból érkező légi szállítmányban talált 470 ezer adag Kamagra címzettje nem rendelkezett a gyógyszerek behozatalához és kereskedelméhez szükséges hatósági engedéllyel.
A londoni elemzők erősebb magyar GDP-t várnak idénre
2021. március 3.
Londoni makrogazdasági elemzők szerint a magyar hazai össztermék (GDP) felfelé módosított tavalyi negyedik negyedévi növekedése azt valószínűsíti, hogy az idei év egészében az eddig vártnál gyorsabban, jóval 5 százalék feletti ütemben növekedhet a magyar gazdaság.
Öt év alatt tízszeresére nőtt a kivások száma
2021. március 3.

Az adóhivatal nyilvántartásában már 65 ezer kivás céget tartanak nyilván - mondta a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.
MNB: az NHP Hajrá hatásos eszköz a koronavírus ellen
2021. március 3.
A tavaly áprilisi indulása óta 28 ezer kis és közepes vállalkozást 1836 milliárd forint forráshoz juttatta a Növekedési Hitelprogram Hajrá (NHP Hajrá).
Varga Mihály: ellenállóbbak vagyunk az uniós átlagnál
2021. március 2.

A pénzügyminiszter szerint a hazai gazdaság hamarabb magára talált, mint a 2008-as válság után, így az idén 4,5 százalékkal nőhet a teljesítménye.