Alig vásárol a magyar


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Januárban 4,1 százalékkal kevesebb árut vásároltunk, mint egy évvel korábban.


Januárban 4,1 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom éves összehasonlításban – közölte honlapján a KSH. Ekkora visszaesést tavaly novemberben regisztráltak a statisztikusok, 2012 összes többi hónapjában a csökkenés mértéke ennél kisebb volt: decemberben 2,1, az év egészében 1,9 százalékkal csökkent a forgalom volumene éves szinten.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 3,5, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 6,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben pedig 1,3 százalékkal csökkent az értékesítés volumene januárban a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – olvasható a KSH közleményében.

Az egyre gyengülő belső kereslet rontja a gazdasági növekedés esélyeit, viszont fékezi az inflációt, így az új jegybanki vezetés tovább folytathatja az augusztus óta tartó kamatcsökkentési ciklust.


Kapcsolódó cikkek

2024. november 6.

Nevet vált a Vodafone és a Digi, One Magyarország néven futnak tovább

A 2025. január 1-én létrejövő One márka alatt egyesíti a 4iG a csoporthoz tartozó cégek, így a Vodafone Magyarország, az Invitech ICT Services, az Antenna Hungária és a Digi telekommunikációs kereskedelmi szolgáltatásait, jelentette be a csoport szerdai sajtótájékoztatóján. Bár a négy cég januártól közös márkanevet fog használni, csak 2025 második felétől fognak fokozatosan beolvadni a One Magyarország Zrt.-be.

2024. november 6.

A könyvelők 76%-a árat emelt az elmúlt egy évben

A hazai könyvelők 76%-a árat emelt az elmúlt egy évben, a legtöbben a 10-25%-os drágítás mellett döntöttek. Az áremelés nem sokat változtatott a szakmabeliek hangulatán: több, mint kétharmaduknak hiányzik az anyagi megbecsülés. November 10-e a könyvelők világnapja, a Számlázz.hu pedig immáron második alkalommal kérdezi meg a hazai gazdasági élet nélkülözhetetlen szereplőit arról, hogyan érzik magukat.