Átalakul a fogyasztóvédelem

Szerző: Ado Online
Dátum: 2017. január 12.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

2017. január 1-jétől már mind a 197 járási hivatalban elérhető a fogyasztóvédelem – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

 


A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba olvadásával a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörök és feladatok 2017. január 1. után is megmaradtak. Az átalakulás következtében az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósági feladatok a kormányhivataloktól átkerültek a járási hivatalokhoz. Ennek eredményeként a vásárlók, a családok már 197 járásban kérhetnek közvetlenül fogyasztóvédelmi tanácsokat és intézhetik panaszaikat a járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál, akik szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium általános jogutódként  továbbra is ellátja a fogyasztóvédelmet érintő stratégiai feladatokat. Az ellenőrzéseket a járási hivatalok munkatársai végzik a minisztérium által jóváhagyott éves ellenőrzési és vizsgálati program alapján. 2017-ben a tavalyi évhez hasonlóan 40 vizsgálatot és ellenőrzést végez a fogyasztóvédelem. Változatlanul kiemelt területnek számít az elsősorban az idős emberek megtévesztését célzó árubemutatók ellenőrzése, a gyermekgondozási és gyermekruházati termékek, játékok vizsgálata. A minisztériumnak – ahogy tavaly például a kalandparkok esetében – lehetősége van eseti jelleggel rendkívüli ellenőrzést elrendelni olyan fogyasztókat érintő probléma feltárása érdekében, mely azonnali beavatkozást igényel és a hatóság hatásköre kiterjed rá.

 

Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár kiemelte: „A kormány továbbra is a családok, vásárlók érdekeit védi. Az új struktúrától azt várjuk, hogy több fogyasztói, vásárlói problémát old meg, mivel minden eddiginél több helyen tesszük elérhetővé az ügyintézést. Így összességében a fogyasztóvédelem még közelebb kerül az emberekhez.”

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár hozzátette: „A fogyasztók egyéni jogviták rendezése érdekében továbbra is fordulhatnak a megyeszékhelyen és fővárosban működő békéltető testületekhez. A békéltető testületek fontos és meghatározó szerepet töltenek be a fogyasztóvédelem intézményrendszerében.”

A békéltető testületek ismertségével együtt az eljárások száma is megnövekedett, így a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2016 végén a hatékony vitarendezési munka elősegítése érdekében többletforrást biztosított számukra.

A fogyasztók 2017-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a http://jarasinfo.gov.hu/ honlapon.


Kapcsolódó cikkek:


Vegyesen változott az üzemanyagok ára
2019. augusztus 23.

Eltérőn változott pénteken a benzin és a gázolaj ára, a Mol Nyrt. a 95-ös üzemanyag literenkénti nagykereskedelmi árát bruttó 2 forinttal csökkentette, míg a gázolajét 3 forinttal emelte.

11 százalékkal nőtt a belföldi turizmus
2019. augusztus 22.

A második negyedévben 11 százalékkal bővült a belföldi turizmus a tavalyi év azonos időszakához képest a Szállás.hu becslése szerint, az átlagos foglalási érték 14 százalékkal nőtt.

Információ – biztonság…
2019. augusztus 22.

Megvizsgálva a magyar kkv szektorban működő cégeket, megfigyelhető, hogy sokszor a nagyvállalatokhoz hasonló problémákkal küzdenek, de esetükben a méretgazdaságossági mutatók egész más képet festenek, így más megoldások és lehetőségek állnak a kkv szektor képviselői rendelkezésére.

Nagyot ment a norvég nyugdíjalap
2019. augusztus 21.

A norvég állami nyugdíjalap (SPU), a világ legnagyobb szuverén pénzügyi alapjának befektetései 28,5 milliárd dollár nyereséget hoztak az idei második negyedévben.

Ilyen lesz az online vásárlások új menete
2019. augusztus 21.

A kártyabirtokosoknak aktiválniuk kell az erős ügyfél-hitelesítést lehetővé tévő biztonsági szolgáltatásokat, amely bankonként eltérő lehet: sms-kód, QR-kód vagy egyéb üzenet.