Augusztusban 3,1 százalékos volt a drágulás

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. szeptember 10.
Címkék: ,
Rovat:
Augusztusban átlagosan 3,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az egy évvel korábbiakhoz képest, júliushoz viszonyítva 0,1 százalékkal csökkentek – közölte kedden a KSH. Az éves áremelkedés üteme harmadik hónapja csökken, júliusban 3,3 százalékos volt.

Elemzők 3,2 százalékos éves inflációra számítottak augusztusban.

A szezonálisan kiigazított maginfláció az előző havival megegyező 3,7 százalék volt. Az év első 8 hónapjában 3,4 százalékos volt az infláció a tavalyi azonos időszakhoz képest.

A nyugdíjasok fogyasztói kosarára számított éves infláció a teljes kosárra mértnél magasabb, 3,4 százalékos volt.

Éves összehasonlításban az előző havi 6,0 százalékosról 5,6 százalékosra mérséklődött az élelmiszerek áremelkedése. A sertéshús 11,5 százalékos, a friss zöldségfélék 23,6 százalékos és a burgonya 31,3 százalékos drágulása is alacsonyabb az előző havinál. A liszt, a péksütemények éves áremelkedése viszont tovább gyorsult, 11,3, illetve 10,0 százalékkal kerülnek többe, mint tavaly augusztusban.

A dohányárúk 12,8, az égetett szeszes italok 8,7 százalékkal drágultak.

Az üzemanyagok ára 2,6 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A háztartási energia árának 1,0 százalékos emelkedését a szén és a tűzifa 7,6, illetve 7,8 százalékos drágulása okozta.

A szolgáltatások tarifáinak éves 2,8 százalékos emelkedése megegyezett az előző havival, bár a belföldi üdülések drágulása 4,6 százalékosról 5,5 százalékosra gyorsult. A lakbérek 10,0 százalékkal magasabbak a tavaly augusztusinál.

A tartós fogyasztási cikkek ára 1,4 százalékkal csökkent, a használt autók 7,9 százalékkal, a telefonok 5,3 százalékkal  olcsóbbak, az új autók 1,5 százalékkal drágábbak lettek. A ruházati cikkek ára jóval átlag alatt, 1,8 százalékkal emelkedett.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Tovább csökkent a magyar cégek száma tavaly
2020. január 20.

Több mint 5 százalékkal több céget alapítottak, és 3,6 százalékkal kevesebb cég szűnt meg tavaly, mint az előző évben, azonban ez sem volt elég, hogy 2019-ben megforduljon a magyar cégek számának évek óta megfigyelhető csökkenése - derül ki a Bisnode cégcsoport legfrissebb adataiból.

A cégek piaci értékét is meghatározhatja kultúrájuk
2020. január 16.

A cégek piaci értékét is meghatározhatja kultúrájuk

A befektetők és a társadalom is nagyobb nyitottságot vár el a szervezetektől – derül ki az EY több mint 1000 pénzügyi vezető körében készített globális felméréséből. A cégkultúrára vonatkozó információk a befektetői döntéseket is jelentősen befolyásolják, a vállalati jelentések azonban ritkán tartalmaznak ilyen jellegű adatokat.