Autókereskedőt bírságolt a GVH

Szerző: Ado Online
Dátum: 2017. december 6.
Rovat:

Jogsértő reklám miatt 30 millió forint bírságot rótt ki az Autocentrum AAA Auto Kft.-re (AAA) a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a fogyasztók törvényes jogait úgy jelenítette meg reklámjaiban, mintha azok az AAA ajánlatának sajátosságai lennének – tájékoztatta a versenyhatóság szerdán az MTI-t.


A GVH határozatában megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását, és egyetemleges felelősként nevesítette a cég anyavállalatát, az AAA Auto International a.s.-t. 

A versenyhatóság közleményében ismerteti: az AAA 2016. február 1-jétől tisztességtelen magatartást tanúsított a fogyasztók Polgári Törvénykönyv szerinti jogainak (kellék- és jogszavatosság) bemutatásánál. A 12 hónapos szavatosság ígérete valamint a gépkocsi legális eredetére vonatkozó garancia ugyanis olyan jellemzők között jelent meg a vállalkozás reklámjaiban, hirdetéseiben vagy például a cég honlapján, melyek az AAA kínálatának sajátosságait írták le. 

 

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el, valamint, hogy a versenyhatóság nemrégiben marasztalta el a vállalkozást egy másik ügyben. Enyhítő körülményként vette figyelembe ugyanakkor a vállalkozás megfelelési programjának vázlatát. 

A GVH szerint kívánatos volna, hogy az információs céllal kommunikált fogyasztói jogok (elállás, garancia, piaci szereplők egyéb szerződéses kötelezettségei stb.) ne keveredjenek össze az egyes ajánlatok valóban speciális, a vállalkozások üzleti döntéseitől függő elemeivel a kereskedelmi gyakorlatban. A versenyhatóság azt várja a vállalkozásoktól, hogy egy-egy fogyasztói jogot ne úgy tüntessenek fel, mintha az kizárólag a vállalkozás fogyasztóbarát hozzáállásán múlna, illetve mintha annak biztosítása nem lenne a vállalkozás kötelezettsége a hatályos szabályozás alapján.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Csúcson a kkv-k beruházási kedve
2018. augusztus 21.

Több mint tíz éve nem volt ilyen magas a kkv-k beruházási szándéka, jelenleg tízből közel nyolc cég készül valamilyen fejlesztésre – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.

Szigorúbb lett a plázastop
2018. augusztus 21.

Kormányrendelet nehezíti az áruházláncok hazai terjeszkedését. Az új szabályozás azoknak az áruházláncoknak is megköti a kezét, amelyek az adott helyszínen egy másik bolthálózattól vennék át az üzemeltetést.

Négybillió dollár fölött a csúcsmárkák
2018. augusztus 17.

Százmilliárd dollárnál is nagyobb márkaértéket kellett felmutatni annak a cégnek, amelyik az idén be akart kerülni a világ 10 legértékesebb brandje közé. Az amerikaiak által dominált TOP 5-be berobbant egy kínai márka is. Az InfoTandem infografikája.

Drágul a gázolaj
2018. augusztus 15.

A Mol Nyrt. emeli bruttó 3 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken, a 95-ös benzin ára nem változik.