Az ünnepek előtt kevésbé számít az ár


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az ünnepek idején nem feltétlenül elsődleges szempont az alacsony ár, a drágább termékek is az átlagosnál szélesebb vásárlóközönséget vonzanak – közölte a GfK Hungária.A kutatóintézet adatai szerint tízből három háztartás vásárol húsvéti csokoládéfigurát az ünnepi időszakban, ez az arány hasonló a karácsonyi figurák esetében tapasztalthoz. A kisgyermekes háztartások helyett a negyvenes vagy idősebb háziasszonyok nagybevásárlásai mozgatják a húsvéti csokoládéfigura-, illetve a sonkapiacot.


A GfK közlése szerint az előző húsvéti szezonban a háztartások fele – kétmillió háztartás – vásárolt összesen 6200 tonna kötözött, füstölt, főtt, főtt-füstölt húst, illetve sonkát, mintegy hétmilliárd forint értékben. A feldolgozott sonkatermékek fő vásárlói a 40 évesnél idősebb háziasszony vezette, valamint a nagyvárosi és a budapesti háztartások. Ugyanakkor a fiatalabbak és a kisebb településen élők körében sokkal kevésbé elterjedt e termékkör vásárlása.

A mennyiséget tekintve is az idősebb háztartások dominálnak: az 50 év feletti háziasszonyok vásárolják a teljes mennyiség mintegy kétharmadát.

A GfK szerint a lakosság körülbelül kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a tőkehúsok és a húskészítmények vásárlása során figyel a termékek eredetére. Az életkor előrehaladtával és a magasabb végzettséggel egyre fontosabbnak tartják a vásárlók a termék hazai eredetét.

A sonkafogyasztással együtt a mustár és torma vásárlóinak száma is növekszik az ünnepek idején, az értékesített mennyiség ezekben a hónapokban mintegy másfélszerese az átlagosnak.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,

2024. április 23.

Félrevezethette a City Taxi a fogyasztókat

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben, a gyanúja szerint a vállalkozás megtéveszti a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával – közölte a hatóság kedden.