Egymilliárd eurós kkv-finanszírozásról állapodott meg az Európai Beruházási és az UniCredit Bank


Az Európai Beruházási Alap (EBA) és az UniCredit bankcsopot megállapodást írt alá 1 milliárd euró összegű beruházási hitelről kis- és középvállalkozások számára hét közép- és kelet-európai országban, köztük Magyarországon – közölte az alap és a bank szerdán.

A közlemény szerint az EBA két, összesen mintegy 370 millió euró értékű garanciát nyújt az UniCredit csoportnak, amely egymilliárd euró értékű finanszírozást tesz lehetővé a hét ország kis- és középvállalkozásainak beruházásaihoz.

Az EBA-UniCredit megállapodás célja a fenntarthatóság, az innováció, a digitalizáció, a kultúra, a kreativitás, az oktatás és a szociális beruházások finanszírozásának ösztönzése. Az EBA-garancia segítségével 2500 kis- és középvállalkozás juthat kedvező feltételű hitelhez – írták.

Az Innovációs és Digitalizációs Garancia a 2022-ben zárult EIF InnovFin garancia utódjaként főként a technológiai fejlesztéseket célzó projektek finanszírozási hátterének megteremtésében, míg a most bevezetett Fenntarthatósági Garancia az EIF feltételeinek megfelelő, pozitív környezeti hatással bíró beruházásoknak nyújt támogatást.

Az Európai Beruházási Alap (European Investment Fund) az Európai Beruházási Bank csoportjához tartozó pénzügyi intézmény. Fő feladata az európai mikro-, kis- és középvállalkozások támogatása a finanszírozáshoz és kockázati tőkéhez való hozzáférésük elősegítése révén.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2023. június 6.

Emlékérmét bocsátott ki az MNB Neumann János tiszteletére

Neumann János születésének 120. évfordulója alkalmából a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 3 ezer forint névértékű színesfém emlékérmét bocsátott ki kedden, tisztelegve a világhírű magyar matematikus előtt – tájékoztatott az MNB kedden

2023. június 6.

Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.