Eljárást indított a GVH az Alza-val szemben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Alza.hu Kft.-vel és az Alza.cz a.s.-el szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozások agresszív értékesítési módszert alkalmaznak, amellyel megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

A GVH keddi közleménye szerint az Alza 2015 szeptembere óta olyan tájékoztatásokat tesz közzé a www.alza.hu weboldalon népszerűsített egyes termékeknél, amelyek alkalmasak arra, hogy a fogyasztó döntését sürgessék az adott termék megvásárlására. Ezek között említette a versenyhivatal például a „jelenleg X ügyfél érdeklődik a termék iránt” és az „utolsó X darab ezen az áron” típusú állításokat.

A közlemény szerint a www.alza.hu weboldalon alkalmazott kommunikációs gyakorlat valószínűsíthetően alkalmas olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely a döntési folyamat zavarásával jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási szabadságát, illetve lehetőségét a tájékozott döntés meghozatalára az érintett áruról. Így olyan döntésre késztetheti az érdeklődőt, amelyre egyébként nem szánta volna rá magát.

A versenyhivatal ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. december 5.

Elindult a vállalkozások digitális megújulását támogató DIMOP Plusz hitelprogram

December 5-től már igényelhető az európai uniós forrásból megvalósuló DIMOP Plusz hitelprogram két pályázata, amelyek a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások digitalizációjának támogatását célozzák. Az összesen 35 milliárd forint keretösszegű pályázatok az MBH Bank által üzemeltetett MFB Pont Plusz hálózaton keresztül igényelhetőek. Előnyük, hogy nulla százalékos fix kamat mellett kínálnak kedvező finanszírozást a digitalizációs megújulást célzó fejlesztésekhez, a digitalizációs szempontból kevésbé fejlett vállalatok esetében pedig akár az igényelt összeg fele vissza nem térítendő támogatássá is válhat.