EY: Globális felelősségvállalást várnak a nagyvállalatoktól


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A lakosság, a munkavállalók és a befektetők többsége is elvárja a cégvezetőktől, hogy fellépjeneka gazdaságot fenyegető globális kihívások megoldása érdekében – derül ki az EY felméréséből.

A világ legnagyobb vállalatainak első emberei és intézményi befektetők körében végzett EY CEO Imperative Study szerint a CEO-k több mint kétharmada tervezi is, hogy nyilvánosan fog képviselni fontos társadalmi ügyeket.

A munkavállalók 71 százaléka elvárja a cégének vezetőjétől, hogy aktívan lépjen fel a globális kockázatok kezelése érdekében, mint amilyen például a klímaváltozás, a kibertámadásokvagy a nemek közötti egyenlőtlenség. A vállalatok befektetőinek többsége (60%)még abban az esetben is támogatja ezt, ha rövid távon a cégeredményességének csökkenésével jár, 98 százalékuk ráadásul figyelembe is vette, hogy mit tesz a kiválasztott vállalat a nemzetközi kihívások kezeléséértaz elmúlt két évben hozott befektetési döntéseinél.

A rájuk nehezedő nyomást már a megkérdezett cégvezetők 67 százaléka is érzi. A CEO-k több mint fele tervezi, hogy a jövőben nyilvánosan is kiáll a fontos társadalmi ügyek mellett. Őket az igazgatósági tagok 76 százaléka, valamint az intézményi befektetők 79 százaléka is támogatja ebben a törekvésben.

„A hazai vállalatok vezetői sem nézhetik többé a pálya széléről a társadalmat és a gazdaságot fenyegető változásokat” – hangsúlyozta Rencz Botond, az EY vezérigazgatója. „A munkavállalók, a vásárlók és a befektetők is elvárják, hogy egy cégnek és a vezetőjének határozott elképzeléselegyen arról, hogyan tud pozitív társadalmi hatást gyakorolni. Azok a döntéshozók, akik ezt nem teszik meg vagy nem megfelelően lépnek fel a közügyekben, könnyen elveszíthetik az emberek és a beruházók bizalmát. A cégvezetőknek olyan ügyeket kell támogatniuk, amiket hosszútávon, hitelesen tudnak képviselni és a vállalat víziójához is illeszkednek” – tette hozzá.

A megkérdezett cégvezetők negyede már több konkrét lépést is tett a globális kihívások kezelése érdekében– 60 százalékuk a vállalat missziójához kapcsolódó társadalmiakciót indított, közel 50 százalékuk pedig a helyi kormányzattal vagy egy civil szervezettel kötött megállapodást. A vezetők nagytöbbsége arra számít, hogy a köz- és magánszféra közötti partnerségek egyre gyakoribbá válnak a jövőben.



Kapcsolódó cikkek

2019. július 29.

EY: A magyarok a legnyitottabbak a digitális technológiákra a régióban

A magyar lakosok készültek fel leginkább az új technológiai megoldások felhasználására a kelet-közép-európai régióban – derül ki az EY 3600 fő megkérdezésével készült kutatásából. Ma már érintős bankkártyával fizetnek itthon a legtöbben, a következő években pedig szívesen követnék egyetlen alkalmazáson keresztül különféle bankszámláik aktivitásait. A válaszadókat kedvezőbb árazással, rugalmas ügyintézéssel és minél jobb online felhasználói élménnyel lehetne elcsábítani jelenlegi pénzintézetüktől.
2019. június 17.

EY: Dinamikusan nő az igény az online banki szolgáltatásokra

Bíznak a bankjukban a magyarok, de egyre többen fordulnának kizárólag online elérhető pénzintézetekhez – mutat rá az EY 3600 fő megkérdezésével készült kelet-közép-európai régiós kutatása. A hazai lakosság többsége szerint ráadásul egy már nem lesz szükség hagyományos bankok szolgáltatásaira.