Harmincezer órányi tévéreklám – infografika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Televíziós reklámból tavaly 4,46 millió került adásba, ami 7 százalékos növekedésnek felel meg. A hirdetések, amelyek között a gyógytermékek vitték a prímet, a napi csaknem 5 órányi tévénézési időből 23 percre kötötték le a figyelmet. Az InfoTandem heti infografikája.


A magyarok mindennapjaiban az egyik stabil pont a tévénézés. Olyannyira, hogy az átlagpolgár 2013-ban hajszálpontosan ugyanannyit ült a képernyő előtt, mint egy esztendővel korábban: napi 286 percet. Ez annyit tesz, hogy ha valaki a nap 24 óráját távkapcsolóval a kézben töltötte, akkor ez tavaly 72 teljes napot vitt el az életéből… A Nielsen Közönségmérés Kft. friss összesítései szerint a legfiatalabb, 4–17 éves lakosságnál valamelyest még nőtt is az átlagidő, 202 percre, míg az 50 fölöttieknél 5 perccel, 370 percre rövidült; a 18–49 évesek naponta 241 percet ültek abban a bizonyos fotelben.

Gazdasági szempontból mindez azért lényeges, mert aki tévét néz, az reklámot is néz. Egészen pontosan, a naponta tévéző 7,1 millió magyarból 6,7 millióan hirdetéseket is láttak, méghozzá átlagosan 78-at. Itt érdemes megjegyezni, hogy a műszeres közönségmérést folytató Nielsen tavaly reklámszempontból 47 csatorna adását követte, s minden olyan műsorelemet figyelembe vett, amely a „reklám” nyitó- és zárószignál között jelent meg. Ide sorolta továbbá azokat a hirdetéseket, amelyek például a képernyő sarkában látható óra alatt bukkantak fel, továbbá a műsorok közben megjelenő virtuális reklámokat is (de például a műsorszponzorációt már nem).

A fentieknek megfelelően definiált reklámokból tavaly összesen 4,46 millió (napi átlagban 12,2 ezer) került adásba, 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban; a trend évek óta emelkedik. Az összesített éves reklámidőre hatalmas szám, 30,5 ezer óra adódik. Amúgy a reklámok a teljes tévénézési idő 8 százalékát töltötték ki, vagyis a 286 perces napi átlagból 23 percre kötötték le a figyelmet.

Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy 2013-ban mintegy félezer aktív hirdetőt regisztráltak a mérések, amelyek több mint ezer aktív márkát népszerűsítettek. Ennek során 6,9 ezer féle hirdetés ment le, s ebből 5,5 ezer volt új. Egy-egy reklámfilm átlagosan 649 alkalommal volt látható.

Ami a hirdetések tartalmát illeti, egyértelműen a gyógytermékek vitték a prímet, megjelenésszámuk az egymillióhoz közelített. A bő félmilliós sávban az élelmiszerek, a szépségápolás, illetve a kereskedelem jelent meg a reklámokban. A pénzintézetek „csupán” 212 ezer megjelenést produkáltak, a telekommunikációs cégek pedig 258 ezret.

Termékosztályokra lebontva a megfázás elleni készítmények vezették a mezőnyt, de dobogós helyen végeztek a fájdalomcsillapítók és nyugtatók is. E két csoport közé, a második helyre, az élelmiszerkereskedelem futott be. Joghurtokkal és kefirekkel 129 ezer alkalommal találkozhattunk a képernyőn, 115 ezer megjelenés pedig az emésztésünket volt hivatott javítani…


Kapcsolódó cikkek

2024. április 19.

Rosszul meghatározott árral sokat lehet bukni az ingatlaneladáson

Minél hosszabb ideig van a piacon egy ingatlan, annál nagyobb az esély, hogy csak komoly árengedménnyel lehet értékesíteni, mutatott rá az Otthon Centrum elemzése, amely az értékesítési idő és az alku mértékének összefüggését vizsgálta.

2024. április 19.

Jogi tudatosság a profit érdekében

Megalakult a KKVHÁZ Jogi Bizottsága Dr. Gábriel Gyula ügyvéd vezetésével, aki a Bogsch és Társai Ügyvédi Iroda irodavezetője. A Bizottság célja, hogy felhívja a KKV-k figyelmet a jogi tudatosságra, hogy a jogi munka ne legyen tűzoltás.

2024. április 19.

Az idén sem fizet osztalékot a Rába

A Rába Járműipari Holding Nyrt. csütörtöki közgyűlése, az igazgatóság javaslatának megfelelően úgy határozott, hogy a járműgyártó vállalat idén sem fizet osztalékot – közölte a győri székhelyű cég a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.