Így költenek a karácsonyra Európában
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A PwC közgazdászai a decemberi gazdasági elemzésükben megvizsgálták hogyan alakulnak a fogyasztói költések az ünnepek előtt. A legtöbb nyugati gazdaságban az évi növekedési ráta reálértéken 2-4% között mozog, ami a kiskereskedők és a vállalkozások számára kedvező hír.
„A fogyasztói kiadások alapvető fontosságúak a vállalkozások és a gazdaságok számára, és az általunk figyelemmel kísért fejlett gazdaságok legtöbbjében a gazdasági tevékenység mintegy kétharmadát teszik ki. A vállalkozások bevételei szempontjából is kulcsfontosságúak, a bevételek ugyanis pozitív korrelációban állnak az alkalmazotti létszám bővülésével” – mondta Richard Boxshall, a PwC vezető közgazdásza.
A PwC közgazdász szakértői szerint ebben a felfelé irányuló trendben a fogyasztás mindkét fő mozgatórugója – a rendelkezésre álló reáljövedelem és a megtakarítás mértéke – szerepet játszott. A mintánkban szereplő gazdaságok nagy része abban az optimálisnak mondható helyzetben van, ahol a rendelkezésre álló reáljövedelmek növekedtek, a megtakarítás mértéke pedig csökkent, míg Németországban a megtakarítás mértéke a növekvő jövedelmek ellenére is nőtt.
Navigátor Adózás modul
|
Az Art. Navigátor és az Áfa Navigátor csomagban, 10% kedvezménnyel.
A navigátorok a jogi eljárásokat a kezdeményezéstől a lezárásig folyamatábrákkal követik végig, a kapcsolódó anyagok (jogszabályok, Nav-állásfoglalások, nyomtatványok) egy kattintással elérhetőek.
Megrendelés >>
|
Görögország és Olaszország ugyanakkor azok közé a gazdaságok közé tartozik, ahol a jövedelmek csökkentek és a fogyasztók ezt a megtakarításaik felélésével kompenzálták.
Az általunk figyelemmel kísért fejlett gazdaságokban a fogyasztás növekedési kilátásai pozitívak. Egyes feltörekvő piacokon azonban – ilyen például Oroszország, Törökország (a geopolitikai események miatt) és Brazília (a gazdasági nehézségek miatt) – nagyobb lefelé mutató kockázattal kell számolni.
„Amennyiben a fogyasztók továbbra is inkább a költekezést választják a takarékosság helyett, a kiskereskedelmi szektor egésze kedvező értékesítési adatokat produkál majd a karácsonyi vásárlási időszakban. A geopolitikai vagy gazdasági bizonytalansággal küzdő feltörekvő piacokon azonban a vállalkozásoknak és kiskereskedőknek továbbra is érdemes vészforgatókönyveket kidolgozni, hogy felkészüljenek a lehetséges lefelé mutató kockázatok hatására” – tette hozzá Boxshall.