Infografika: Budapest hotelei dobogós helyen


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Három földrész 48 nagyvárosa közül a szállodák ár-érték arányát tekintve Budapest dobogós helyen végzett egy friss felmérésben, amely a szállóvendégek online értékeléseit vette alapul. Az InfoTandem heti infografikája.


Európa 30 nagyvárosa mellett nagyobb számban még Afrika és a Közel-Kelet képviseltette magát (8 várossal) abban a kutatásban, amely azt vizsgálta, 2014 márciusa és 2015 februárja közötti miként minősítették a vendégek különféle internetes csatornákon azokat a hoteleket, ahol hosszabb-rövidebb időre megszálltak. A PwC felmérésében Ázsiát csak India képviselte (4 településsel), az amerikai és az ausztrál földrész pedig kimaradt a megfigyelt körből. A minta így is hatalmas, a 48 érintett városból összesen 11 ezer – 3, 4 és 5 csillagos – szálloda alkotja.

Az online értékelések elemzéséből több részrangsort is képeztek, illetve a széles körben elfogadott Global Review Index (GRI) alapján összesített toplisták is készültek. Utóbbit tekintve az abszolút élmezőnyt a Dél-afrikai Köztársaság uralja, amelynek két városa is dobogós helyen végzett: Fokváros az első helyet, Johannesburg pedig a bronzérmet szerezte meg. Vagyis a hotelvendégek mindent egybevetve e két város – valamint a közéjük ékelődő Vilnius – szállodáiról adták a legpozitívabb visszajelzéseket. Az éllovas GRI értéke 86,0 százalékos, míg a harmadik helyezetté 84,2 százalékos; a litván főváros 84,6 százalékkal futott be másodikként.

Közép- és Kelet-Európa amúgy sem szerepelt rosszul, hiszen a top 10-be Prága (6.), Varsó (7.) és Riga (9.) hoteljei is bekerültek. Ezzel szemben Nyugat-Európát az élmezőnyben csak Edinburgh (4.) és Lisszabon (8.) fémjelzi. Az említetteken kívül a tízes élbolyba még a marokkói Marrákes (5.) és az Egyesült Arab Emírségek fővárosa, Abu-Dzabi (10.) fért be. Csak érdekességképpen: a szállodái reputációját tekintve Berlin a 19., Moszkva a 27., London a 30., Párizs pedig a 31. lett a sorban. Innen nézve Budapest 16. helyezése kifejezetten előkelőnek mondható.

A magyar főváros hoteligazgatói még inkább kihúzhatják magukat, ha az egyik fontos részrangsort, az ár-érték arányon alapuló értékeléseket tükröző toplistát vesszük szemügyre. Ezen ugyanis Budapest – a maga 258 megfigyelt szállodájával – a 3. helyet szerezte meg, Fokváros és Prága mögött (miközben például Párizs a 43., Koppenhága pedig a 47. helyre szorult).

Változik az adózás

Az új, 2016-os adócsomag több helyen átírja az idei adójogszabályokat is; az Adó szaklap legfrissebb számából a szabályozás valamennyi részletét megismerheti és megértheti.

Az Adó szaklap 2015/11. számát itt rendelheti meg.

Azt gondolhatnánk, a szállodák vezetése számára a vendégek értékelései fontos iránytűként szolgálhatnak a fejlesztési döntések meghozatalakor, illetve az esetleges hibák kijavítása, a hiányosságok megszüntetése során. A PwC tanulmányából azonban az derül ki, hogy sok szállodatulajdonos egyáltalán nem veszi figyelembe a vendégek visszajelzéseit. S ez nem csak azért veszélyes, mert így lemond az ezzel megszerezhető versenyelőnyökről, hanem azért is, mert ezeket a visszajelzéseket – és az ezekből készült elemzéseket – a turisztikai szakemberek és a befektetők is olvassák. Így ha a negatív észrevételek dominánssá válnak, azt nemcsak az érintett szállodák, hanem végső soron az azoknak otthont adó városok is megszenvedhetik.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,