Infografika: koncentrált az online piactér

Szerző: Zsubori Ervin
Dátum: 2015. június 12.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A 30 legnagyobb forgalmú webshop a magyarországi online megrendelések csaknem felét begyűjti. Az élmezőnyt a magyar oldalak dominálják, bár a listát egy amerikai érdekeltségű portál vezeti. Az InfoTandem heti infografikája.


Az online vásárlás terjedésének egyik legfontosabb feltétele, hogy minél többen férjenek hozzá rendszeresen a világhálóhoz. A helyzet nálunk is folyamatosan javul; a GfK legfrissebb E-commerce Riportja szerint immár a magyarok háromnegyede legalább hetente használja az internetet, minden második lakos pedig napi rendszerességgel megfordul a virtuális térben.E szélesedő mezőny az informálódás és szórakozás mellett awebshopokba is egyre gyakrabban és bátrabban ellátogat, s – a legalább havonta netezőket vizsgálva – 63 százalékuk már elmondhatja magáról, hogy nem üres kosárral hagyta el a helyszínt.

A szereplők köre bővül, ugyanakkor a piac továbbra is erősen koncentrált: a 2014 novembere és 2015 áprilisa között eltelt fél évben a GfK felmérése alapján az online megrendelések 47 százalékaa 30 legnagyobb forgalmú cég weboldalán landolta több ezer érintett közül. Ha szűkítjük a kört, a koncentráció még szembeötlőbb: a top 10 csaknem a megrendelések egyharmadát gyűjtötte be, a top 3 pedig 16 százalékkal dicsekedhet.

Érdekesség, hogy az abszolút listavezető a hazai netes vásárlók körében továbbra is az amerikai érdekeltségű eBay, amely önmagában az összes magyarországi fogyasztói vásárlás 7,3 százalékát hasította ki magának a vizsgált időszakban. A top 30-ba rajta kívül még az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com tudott külföldiként bekerülni. A hazai webes áruházakpersze még így is komoly túlsúlyban vannak: a megrendelések 88 százalékát Magyarországon bejegyzett vállalkozás által működtetett vagy .hu domainnévvel is rendelkező oldalak jegyzik (ebből a szempontból a végződés a döntő, nem a vállalkozás eredeti bejegyzésének helyszíne).

Nagykommentár a cégtörvényhez

A szerzők gazdasági és cégügyekkel foglalkozó bírák, akik a joggyakorlat szemszögéből, a módosításokat objektíven, de kritikusan szemlélve segítik a jogalkalmazókat a gazdasági jog értelmezésében. 

További információ és megrendelés >>

Az olyan kulturális termékeknél, mint a könyvek és a belépőjegyek, valamint a nagyméretű műszaki cikkeknél a hazai online boltok a nyerők – részben a nyelvi adottságok, részben a szállítási költségek miatt. A külföldi oldalak viszont például a ruházat, a kisebb méretű lakásfelszerelési cikkek, valamint a telefon- és IT-kiegészítők terén számítanak népszerűnek.


Kapcsolódó cikkek:


Nem aggódnak a bankvezérek
2020. szeptember 24.

Nem tartanak a törlesztési moratórium után a nem teljesítő hitelek (NPL) megugrásától a bankvezérek; az 58. Közgazdász-vándorgyűlés kerekasztal beszélgetésén felszólalók  szerint az NPL-ráta visszafogott marad.

Mély gödörbe zuhant a szállodaipar
2020. szeptember 24.

A budapesti szállodák többségénél az idén a bevételkiesés 2019-hez képest 70 százalék fölötti, míg vidéken 20-40 százalékos lehet a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által készíttetettt reprezentatív kutatás szerint.