Ismét nő a vállalati csődök száma a világon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A gazdasági helyzet romlása miatt a tavalyi csökkenés után az idén ismét növekszik a vállalati csődök száma a világon – prognosztizálja az osztrák Prisma Kreditversicherung és Euler Hermes tanácsadó cég.


A Prisma Kreditversicherung honlapján kedden közzétett felmérés szerint a tavalyi 4 százalékos csökkenés után az idén világméretekben 3 százalékkal több cég jelent csődöt.

Az Egyesült Államokban és Kínában 10,3 százalékkal, illetve 8,3 százalékkal kevesebb cég megy csődbe, mint egy évvel korábban, de Olaszországban, Görögországban, Spanyolországban és Portugáliában erősödik a csődhullám.

Olaszországban a tavalyi 6,1 százalék után 17 százalékkal több cég jelent csődöt, ez több mint 14 ezer vállalatot jelent. Spanyolországban 20 százalékkal, Görögországban és Portugáliában pedig 25 százalékkal emelkedik a csődök száma.

Európában csupán Németországban és Nagy-Britanniában várható csökkenés, 1,8, illetve 2,4 százalék, de ez még mindig azt jelenti, hogy mindkét országban közel 30 ezer vállalat megy csődbe.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 24.

A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárások versenyre gyakorolt káros hatásai és kivételes körülmények közötti alkalmazhatósága

A Közbeszerzési Hatóság Elnöke a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás kapcsán hangsúlyozza, hogy az ajánlatkérőknek a közbeszerzési eljárás előkészítése során, az eljárásfajta kiválasztásakor törekedniük kell a gazdasági versenyt támogató beszerzési megoldások és eljárásfajták alkalmazására. Az ajánlatkérők formális indokok alapján nem alkalmazhatnak hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást.

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,