Januárban 7,6 százalékkal többet vásároltunk


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Januárban 7,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt az egy évvel korábbihoz mérve – jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A növekedés üteme a legmagasabb volt tavaly február óta. A 945 ezer milliárd forint havi forgalom viszont tavaly március óta a legalacsonyabb, azóta minden hónapban ezer milliárd forint felett volt az üzletek árbevétele.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 4,9 százalékkal nőtt a forgalom. Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 4,7 százalékkal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 5,6 százalékkal emelkedett.

A tartós fogyasztási cikkeket is árusító nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben összeségében 13,8 százalékkal emelkedett a forgalom volumene.

Az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 20,1 százalékkal, a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikkboltokban 18,7 százalékkal, a bútort és műszakicikkeket árusító helyeken 9,7 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítottak le, mint egy éve.

Az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene, ami május óta legkisebb emelkedés részben amiatt, hogy egy hónap alatt 2,8 százalékkal, egy év alatt pedig 13,5 százalékos volt az áremelkedés.

A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 27 százalékkal emelkedtek.

Az országos kiskereskedelmi forgalom 46 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 37 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 17 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,

2024. április 23.

Félrevezethette a City Taxi a fogyasztókat

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben, a gyanúja szerint a vállalkozás megtéveszti a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával – közölte a hatóság kedden.