Javult a fizetési fegyelem Magyarországon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Javult a fizetési fegyelem Magyarországon, az ügyfelek rövidebb határidőkkel és pontosabban fizetik a számlát, mint egy évvel korábban – ismertette Thummerer Péter, a követeléskezelő EOS-csoporthoz tartozó EOS Faktor Zrt. ügyvezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.


A felmérésben 2015 tavaszán 13 európai országban 2600 pénzügyi szakértőt, Magyarországon mintegy 200 cég döntéshozóit kérdezték meg a fizetési szokásokról.

Somodi Bernadett, az EOS Magyarország értékesítési vezetője elmondta, hogy a válaszadók szerint Magyarországon az idén a kibocsátott számlák 77 százalékát az ügyfelek időben kiegyenlítik az előző évi 74 százalékkal szemben, és jobb a mutató a kelet-európai átlagos 75 százaléknál is.

A fizetési határidők 31 napra csökkentek a magyar piacon az előző évi 37 napról, és kevesebb a 36 napos kelet-európai átlagnál is,  ami többnyire Polgári Törvénykönyv (Ptk) közelmúltban történt változásának tudható be – hívta fel a figyelmet Somodi Bernadett.

A vállalati szektor szereplői a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként a tavalyi adatokhoz hasonlóan leginkább a likviditási problémákat, illetve saját ügyfeleik nemfizetését jelölték meg, míg a magánszemélyek az eladósodottságra, a fizetésképtelenségre és a munkanélküliségre hivatkoznak leggyakrabban.

Példák az áfatörvény alkalmazásához

Jelen kiadványunk olyan gyakorlati példatár, amely az általános forgalmi adózás területén leggyakrabban felmerülő jogeseteket és azok megoldását tartalmazza.

Megrendelés >>

Thummerer Péter szerint a kutatás megállapításai alapján elmondható, hogy nőtt a magyar vállalatok stabilitás-érzete, mivel idén mindössze a válaszadók 6 százaléka érezte azt, hogy egy-egy kifizetetlen számla a cég létét fenyegeti, a tavaly mért 13 százalékhoz képest, hasonló trendek látható Kelet-Európában is, ahol ez a mutató 17 százalékról 8 százalékra esett.

Kérdésre válaszolva Thummerer Péter úgy vélte, a követeléskezelés piaca Magyarországon stagnálni fog, fejlődési potenciál a kkv-szektor követeléseinek behajtásánál látszik.

Az EOS-csoport fő tevékenységi köre a követeléskezelés, 25 országban 51 leányvállalatával, több mint 8500 munkatársával valamint 20 000 ügyfelével piacának Európa egyik legnagyobb szereplője.

Magyarországon a követelésvásárlással foglalkozó EOS Faktor Magyarország Zrt.-n és a megbízási szerződés alapján követeléssel foglalkozó EOS KSI Magyarország Kft.-n keresztül van jelen, a két  cégben 220 munkavállalót foglalkoztatnak.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,

2024. április 23.

Félrevezethette a City Taxi a fogyasztókat

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben, a gyanúja szerint a vállalkozás megtéveszti a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával – közölte a hatóság kedden.