Javult a fizetési fegyelem Magyarországon
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Javult a fizetési fegyelem Magyarországon, az ügyfelek rövidebb határidőkkel és pontosabban fizetik a számlát, mint egy évvel korábban – ismertette Thummerer Péter, a követeléskezelő EOS-csoporthoz tartozó EOS Faktor Zrt. ügyvezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
A felmérésben 2015 tavaszán 13 európai országban 2600 pénzügyi szakértőt, Magyarországon mintegy 200 cég döntéshozóit kérdezték meg a fizetési szokásokról.
Somodi Bernadett, az EOS Magyarország értékesítési vezetője elmondta, hogy a válaszadók szerint Magyarországon az idén a kibocsátott számlák 77 százalékát az ügyfelek időben kiegyenlítik az előző évi 74 százalékkal szemben, és jobb a mutató a kelet-európai átlagos 75 százaléknál is.
A fizetési határidők 31 napra csökkentek a magyar piacon az előző évi 37 napról, és kevesebb a 36 napos kelet-európai átlagnál is, ami többnyire Polgári Törvénykönyv (Ptk) közelmúltban történt változásának tudható be – hívta fel a figyelmet Somodi Bernadett.
A vállalati szektor szereplői a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként a tavalyi adatokhoz hasonlóan leginkább a likviditási problémákat, illetve saját ügyfeleik nemfizetését jelölték meg, míg a magánszemélyek az eladósodottságra, a fizetésképtelenségre és a munkanélküliségre hivatkoznak leggyakrabban.
Példák az áfatörvény alkalmazásához
|
Jelen kiadványunk olyan gyakorlati példatár, amely az általános forgalmi adózás területén leggyakrabban felmerülő jogeseteket és azok megoldását tartalmazza.
Megrendelés >>
|
Thummerer Péter szerint a kutatás megállapításai alapján elmondható, hogy nőtt a magyar vállalatok stabilitás-érzete, mivel idén mindössze a válaszadók 6 százaléka érezte azt, hogy egy-egy kifizetetlen számla a cég létét fenyegeti, a tavaly mért 13 százalékhoz képest, hasonló trendek látható Kelet-Európában is, ahol ez a mutató 17 százalékról 8 százalékra esett.
Kérdésre válaszolva Thummerer Péter úgy vélte, a követeléskezelés piaca Magyarországon stagnálni fog, fejlődési potenciál a kkv-szektor követeléseinek behajtásánál látszik.
Az EOS-csoport fő tevékenységi köre a követeléskezelés, 25 országban 51 leányvállalatával, több mint 8500 munkatársával valamint 20 000 ügyfelével piacának Európa egyik legnagyobb szereplője.
Magyarországon a követelésvásárlással foglalkozó EOS Faktor Magyarország Zrt.-n és a megbízási szerződés alapján követeléssel foglalkozó EOS KSI Magyarország Kft.-n keresztül van jelen, a két cégben 220 munkavállalót foglalkoztatnak.
(Forrás: MTI)