Készpénzben fizetjük az online rendeléseket

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. június 13.
Címkék: ,
Rovat:
Még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetési eszköz a magyar online vásárlók körében, 84 százalékuk leginkább utánvéttel, készpénzben szeret fizetni annak ellenére, hogy a webáruházak átlagosan négyféle fizetési lehetőséget kínálnak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső mintegy 3200 webáruház bevonásával készült közös felméréséből.

Tavaly a magyar vásárlók több mint 38 milliószor rendeltek online áruházakban. Az áruk ellenértékének kiegyenlítésekor nagyon magas, több mint 74 százalék az utólagos fizetések aránya, és ezen belül is a készpénzes fizetés dominál mind a személyesen átvett, mind a házhoz szállított termékek esetében. Összességében az online rendelések 55 százaléka készpénzes, míg a rendelések 19 százalékát fizetik bankkártyával az átvételkor.

Az online bankkártyás fizetési lehetőség a webáruházak 63 százalékánál elérhető, az ilyen típusú fizetési tranzakciók aránya 2018-ban elérte a 20 százalékot, ami 5 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A banki átutalásos fizetések aránya kevesebb, mint 5 százalékot tesz ki.

A felmérés arra is rámutatott, hogy terjednek az online igényelhető hitelek is, a magyar online vásárlók tavaly a rendelések 1,3 százalékánál igényeltek online áruhitelt, legtöbbször mobiltelefon, TV, vagy nagy háztartási gép vásárlásakor. Az idén csaknem 200 hazai webáruház tervezi az áruhiteles fizetés bevezetését.

A felmérés készítői szerint az utánvét és a készpénz online piaci dominanciáján a várhatóan 2020 tavaszán induló azonnali banki fizetési rendszer sem fog drasztikusan változtatni, de hosszú távon mindenképpen felgyorsíthatja a készpénzkímélő megoldások elterjedését. A megkérdezett e-kereskedők többsége (60 százaléka) nyitott és bizakodó a megoldás piaci lehetőségeit illetően, elsősorban likviditási szempontok miatt. Az utánvétes tranzakciók több mint fele ugyanis a webáruházak logisztikai partnerein megy keresztül, és a kereskedőknek a kézbesítést követően még várniuk kell néhány napot mire a pénzükhöz jutnak. Az azonnali fizetéssel működő megoldások ezzel szemben úgy tudnának a vásárlók számára továbbra is utánvétesek maradni, hogy közben a kereskedők az áru átadásakor, azonnal hozzájuthatnak annak ellenértékéhez.

A GKI Digital és az Árukereső arra is felhívja a figyelmet, hogy a meghatározó külföldi webáruházak – például az Amazon és az Aliexpress – nem adnak lehetőséget az utánvétre, és azok a magyar vásárlók, akik belföldön továbbra is utánvéttel vásárolnak, külföldi rendeléseiknél hajlandóak kártyával fizetni, pusztán azért, mert nincs más választásuk.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Nagyot ment a norvég nyugdíjalap
2019. augusztus 21.

A norvég állami nyugdíjalap (SPU), a világ legnagyobb szuverén pénzügyi alapjának befektetései 28,5 milliárd dollár nyereséget hoztak az idei második negyedévben.

Ilyen lesz az online vásárlások új menete
2019. augusztus 21.

A kártyabirtokosoknak aktiválniuk kell az erős ügyfél-hitelesítést lehetővé tévő biztonsági szolgáltatásokat, amely bankonként eltérő lehet: sms-kód, QR-kód vagy egyéb üzenet.

Kevesebb lesz idén az alma
2019. augusztus 16.

Erős keresletre számítanak a magyar almatermelők, mivel az idei termés a 600-650 ezer tonnát kitevő többéves átlagmennyiségtől várhatóan gyengébb, mintegy 450-500 ezer tonna lehet majd - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.

PwC: Tajvan húz hasznot a kínai-amerikai kereskedelmi háborúból
2019. augusztus 16.

Mennyivel csökkent az Egyesült Államokba érkező kínai import és mely gazdaságoknak teremt ez lehetőséget? Melyik ázsiai gazdaság lesz egyre versenyképesebb Kínához képest, és milyen hatással van a vámok emelkedése az árukereskedelemre és a feldolgozóiparra?

Új funkcióval bővült az MNB hitelkalkulátora
2019. augusztus 16.

Új funkcióval bővült a Magyar Nemzeti Bank hitelkalkulátor alkalmazása, a program segítségével mostantól kiszámítható, hogy a tervezett hitel feltételei a jövedelemarányos törlesztőrészlet mutató mellett megfelelnek-e a hitelfedezeti mutató (hfm) feltételeinek.