Komoly növekedést várnak idén az újautó-piacon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyarországi újautó-értékesítés némi visszaeséssel indult 2021-ben: januárban 12 százalékkal kevesebb új személyautót helyeztek forgalomba, mint a 2020. évi, még járványmentes januárban – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), amely a teljes évre 10 százalékos növekedésben bízik.

Az idén januárban 8867 új személyautót helyeztek forgalomba, ezek között 154 elektromos és 245 plugin hibrid modell volt. Kishaszonjárművekből 1772 került forgalomba. Az első forgalomba helyezett új autók 30 százaléka nem került belföldi végfelhasználóhoz, reexport vagy egyéb üzleti ok miatt kivonták a forgalomból.

Az értékesítésben a benzines autók túlsúlya érzékelhető a dieselek kárára. A full és konnektoros hibrid autók részaránya EU viszonylatban relatíve nagy, mintegy 4,5 százalék, azonban a piac méreteihez képest volumenében még mindig alacsony.

Az új nagyhaszonjárművek forgalomba helyezése 29 százalékkal 328-ra nőtt, a buszoké 76 százalékkal 39-re csökkent januárban. Egyidejűleg 152 új motor került forgalomba, 37 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

autópiac

A használtautó-behozatal továbbra is élénkebb: januárban 9893 darab érkezett, ez 12 százalékkal meghaladja az új személyautók forgalomba helyezését. Ugyanebben az időszakban 926 (az újaknál 52 százalékkal kevesebb) kishaszonjármű jött az országba – ismerteti az MGE.

Az egyesület arra számít, hogy az idén a világjárvány a megelőző vakcina megjelenésével már nem okoz további gazdasági nehézséget, az élet fokozatosan normalizálódik, és ez az új személyautók piacán 10 százalékos bővülést hozhat 2020-hoz képest, 140 ezer jármű forgalomba helyezésével. A kishaszonjárműveknél 25 000 darab forgalomba helyezését látják reálisnak, 13 százalékos bővüléssel, a nagyhaszonjárműveké pedig 18 százalékkal 4000 darabra nőhet.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 24.

A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárások versenyre gyakorolt káros hatásai és kivételes körülmények közötti alkalmazhatósága

A Közbeszerzési Hatóság Elnöke a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás kapcsán hangsúlyozza, hogy az ajánlatkérőknek a közbeszerzési eljárás előkészítése során, az eljárásfajta kiválasztásakor törekedniük kell a gazdasági versenyt támogató beszerzési megoldások és eljárásfajták alkalmazására. Az ajánlatkérők formális indokok alapján nem alkalmazhatnak hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást.

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,