Milyen a jó céges honlap?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A hazai vállalkozások többsége már felismerte az internetben rejlő lehetőségeket, de azokat nem tudja kihasználni, mert a céges weblapok többsége koncepciótlan. A sikerhez saját internetcím, áttekinthető és nem tolakodó, rendszeresen frissített, és jó helyen reklámozott oldal kell.

Ma már mindenki tudja, hogy ott kell lenni a világhálón. A kisvállalkozások többsége már rendelkezik valamilyen weboldallal, azonban ezek közül rendkívül kevésről mondhatjuk, hogy jól tervezett, informatív és felhasználóbarát. Sokszor nem is a kivitelezésen megspórolt forintok miatti hibák a legzavaróbbak, legtöbbször már a működőképes koncepció is hiányzik.

Az átgondolatlanság természetesen olyan oldal létrejöttéhez vezet, amely mindenre alkalmas, csak arra nem, hogy cégünket az interneten megjelenítse. Rendszeres frissülés nélkül a száraz adatokat és statikus információkat közvetítő oldalak egyszerűen elsüllyednek az egyre bővülő kínálatban. A probléma innen öngerjesztővé válik: mivel a rossz weboldal nem segíti vállalkozásunkat, könnyen gondolhatjuk, hogy az interneten nincs keresnivalónk, s az oldal egy idő után valóban digitális szemétté változik.

A legnagyobb baj, hogy céges oldalak nagy részét alig lehet megtalálni a keresőkben, így látogatószámuk is jelentéktelen. Kifejezetten zsákutcát jelent a céges megjelenés számára az ingyenes tárhelyeken való megjelenés, ahol nem közvetlen internetcímen található meg a honlap. Ne sajnáljunk néhány ezer forintot rááldozni a saját domain névre, a közvetlen elérésű oldalakat ugyanis több felhasználó látogatja, mint az ingyenes tárhelyek aloldalait.

Oldalunk sikerét alapvetően határozhatja meg egy jól kiválasztott internetcím is. A frappáns, rövid, de kifejező webcímek üzenete könnyebben eljut a vásárlókhoz, ügyfelekhez, internetezőkhöz, és jól megjegyezhető weblappal gyorsabban szerezhetünk visszatérő látogatókat.

Fontos, hogy kihasználjuk az internet közösségi erejét: keressünk partnereket, támogatókat, már működő közösségeket, amelyek segíthetik oldalunk felfejlesztését! Partneroldalak, együttműködések nélkül nehéz honlapunkra csábítani a látogatókat, illetve egy elhanyagolt oldal inkább rossz érzéseket kelt a felhasználók többségében, s megeshet, hogy emiatt esetleg versenytársaink kerülnek előnybe. Ne gondoljuk, hogy mindent megtettünk a sikerünkért azzal, hogy elkészítettük a weboldalt, ez csupán az első lépés a cég virtuális kirakatának kialakításához.

Mitől sikeres egy oldal?

A jó weblap könnyen megtalálható, megbízhatóan működik, és rendszeresen frissül. Ezen alapkövetelmények bármelyikének hiánya komolyan kockáztatja az online jelenlétünk sikerét. Az interneten közvetített céges „üzenetünket” weboldalunk mutatja legjobban, nem mindegy, hogy mit közvetít virtuális arculatunk az ügyfelek, partnerek és a versenytársak felé.

Bármilyen témával is foglalkozunk, honlapunk sugallja azt, hogy ezen a területen otthonosan mozgunk, szakértőink a legjobbak, információink naprakészek és helytállóak. Rendszeresen helyezzünk el híreket az oldalon, mert ez visszacsábíthatja a felhasználók többségét. A szakterületünk nemzetközi vonatkozásait is szemlézzük, hiszen ma már nem érdemes e nélkül semmilyen terméket, szolgáltatást kínálni.

Felhasználóbarát gondolkodással újabb jó pontokat szerezhetünk látogatóink szemében. Maga az oldal szerkezete, átláthatósága, és a navigáció legyen egyszerű, de mégis mutatós. Az árakat és díjakat ne rejtsük el hatalmas adatbázisokban, amelyeknek már a megnyitása is körülményes. Az internetes felhasználó nem szereti, ha mindenféle trükkökkel próbáljuk rávenni a vásárlásra, legtöbbször tájékozódni szeretne. Az érdekesség mellett az igényesség is hitelesítheti vállalkozásunk minőségi színvonalát.
Óvatosan bánjunk a kedvezmények és az akciók sztárolásával, hiszen ez akár visszatetsző is lehet! Inkább adjunk korrekt információt a termékekről és szolgáltatásokról, minél több képpel, ábrával, sőt akár videóval kiegészítve.

Adjunk tanácsot látogatóinknak, érezzék, hogy itt figyelnek a részletekre! Vegyük figyelembe a korábban felvetődött kérdéseket és készítsünk belőlük Gyakran Ismétlődő Kérdések szekciót oldalunkon. Adjunk lehetőséget a visszajelzésre – természetesen ellenőrzött, moderált – megjegyzés, vagy üzenőfal segítségével.
Az oldalt lássuk el fórummal, ahol szakértőinkkel és egymással is vitázhatnak a látogatók, viszont ne engedjük, hogy a fórumunk topikjai és bejegyzései ne a termékekről és szolgáltatásokról szóljanak. A rosszul moderált, elhanyagolt fórum szintén rossz érzést kelthet az odalátogatókban.

Hol hirdessünk?

Weboldalunkat csak olyan oldalakon hirdessük, ahol felhasználóink megfordulhatnak. Ehhez nem árt ismerni a vásárlóinkat, megrendelőinket. A barátságból elhelyezett céltalan bannerek és partneroldalak általában nem hoznak nagyobb forgalmat, így próbáljunk hatékony online kampányokat megvalósítani.
A nagyobb portálokon elköltött sok pénz legtöbbször nem a leghatékonyabb hirdetési forma, viszont a speciális közösségek gyakran olcsóbb és jobb lehetőséget jelentenek.
Ne próbálkozzunk illegális spammel, vagy idegesítően figyelemfelkeltő megoldásokkal, mert ez inkább elfordítja a felhasználókat oldalunktól!

Ingyen reklámfelületet jelenthetnek viszont a vállalkozás részére a videós közösségi oldalak. Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a videó-oldalakon keresztül akár közvetlenül is elérhetik leendő vásárlóikat. A nagy látogatottságú oldalak ingyenes lehetőséget biztosítanak akár a gerillamarketingre is.
Végül de nem utolsó sorban, mérjük és figyeljük az oldalunk látogatottságát, elemezzük az oldalunkra érkező netezők szokásait, ismerjük meg jobban a visszatérők és az elpártolók habitusát!

Turcsán Tamás


Kapcsolódó cikkek

2024. április 19.

Magyarországnak bőven van teendője a régiós “hosszútávfutásban”

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül az egyik fontos mutató, a vásárlóerő-paritáson mért egy főre jutó GDP – alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest. Az uniós átlag háromnegyedénél jár most Magyarország, míg Csehország 91, Lengyelország 80, Románia 78 százalékos arányt tud felmutatni, miközben Szlovákia viszont csak 73 százalékot. Ahhoz, hogy a magyar felzárkózás ütemesebb legyen, a képzett, minőségi munkaerő irányába kell elmozdulni.

2024. április 19.

Az MNB 28 millió forintra bírságolta az UniCredit Bankot

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) több mint 28 millió forint bírságot szabott ki az UniCredit Bankra a pénzmosás- és terrorizmusfinanszírozás-megelőzési tevékenysége kapcsán feltárt hiányosságok miatt; a hiányosságok nem veszélyeztetik a hitelintézet biztonságos működését – közölte a jegybank pénteken.

2024. április 19.

Rosszul meghatározott árral sokat lehet bukni az ingatlaneladáson

Minél hosszabb ideig van a piacon egy ingatlan, annál nagyobb az esély, hogy csak komoly árengedménnyel lehet értékesíteni, mutatott rá az Otthon Centrum elemzése, amely az értékesítési idő és az alku mértékének összefüggését vizsgálta.