A panellakás a leggyorsabban eladható a lelassult ingatlanpiacon
Tavaly a negyedik negyedévben is a panelt lehetett a leggyorsabban eladni, országos átlagban kereken két hónap alatt – közölte saját adatai alapján az Otthon Centrum (OC).
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Lezárult az Uber taxis cég sofőrjeit érintő első ellenőrzési sorozat a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV), és az összes vizsgált Uber-sofőr fennakadt a rostán – közölte az MTI-nek küldött közleményében szombaton a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A nemzetgazdasági tárca vezetőjének kérésére indított első Uber-ellenőrzési sorozat keretében a NAV ellenőrei májusban “próbavásárlásokat” végeztek, igénybe vették az Uber-sofőrök szolgáltatását. A revizorok jegyzőkönyveikben csak szabálytalanságot rögzítettek. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag “üzletvitelszerűen” taxiztak, egyetlen sofőrnek sem volt adószáma, és egyetlen sofőr sem adott számlát. A gépkocsikban se taxaméter, se számla-, se nyugtatömb nem volt. A revizorok azt is megállapították, hogy sem taxi engedéllyel, sem alkalmassági vizsgával nem rendelkeztek az Uberrel szerződött sofőrök.
A NAV a próbavásárlásokon “megbukott” sofőrök terhére akár 200 ezer forintos mulasztási bírságot is kiszabhat. Ezek az eljárások jelenleg folyamatban vannak. Azonban a NAV itt nem áll meg: minden egyes Uber-sofőr további ellenőrzésre számíthat, írta a minisztérium.
A gazdasági tárca célja az, hogy – a költségvetést megcsapoló, az utasok biztonságára fittyet hányó – Uber-hálózatot üzemszerűen működtető cég tartsa be a szabályokat. Ennek érdekében a minisztérium minden lehetséges eszközzel fel fog lépni – hangsúlyozták.
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 30-án közölte az MTI-vel, hogy Varga Mihály miniszter utasítására adóhivatali vizsgálat indult az Uber taxicég ellen, amely érdemi adófizetés és sok esetben a taxizáshoz szükséges szakmai feltételek teljesítése nélkül végzi tevékenységét. Az NGM hangsúlyozta, hogy a tárca a vizsgálattal a piaci verseny megóvását, valamint az adózó és a vonatkozó szabályokat betartó taxisok védelmét akarja biztosítani.
A Hollandiában bejegyzett Uber International Holding B. V. gyakorlatilag internet-alapú diszpécser szolgáltatást nyújt a magyar “sofőrök” és utasok számára, jutalékért, és miután nem rendelkezik magyarországi telephellyel, itthon nem fizet adót, a leányvállalataként működő Uber Hungary Kft. is érdemi adófizetés nélkül végzi tevékenységét.
Az Uber rendszerébe bekapcsolódott magyar sofőröknek – tekintettel arra, hogy Magyarországon végeznek üzletszerű tevékenységet – az általuk szerzett jövedelem után adózniuk kell – hívta fel a figyelmet az NGM.
Kiskönyvtár az áfáról sorozat két új kötete + Vacsora-kódex |
---|
A csomag tartalma: – Számlakiállítás és elektronikus számlázás a gyakorlatban – Különös adózási módok az áfa rendszerében és a – Vacsora-kódex |
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke május 2-án az M1 aktuális csatornán azt mondta, hogy üdvözli a nemzetgazdasági miniszter döntését. Az Uber nem használ a szakmának, a személyszállításnak és az ország megítélésének. A gépkocsivezetők nincsenek bejelentve, nem rendelkeznek megfelelő képesítésekkel, taxiórával, adószámmal, szabadjelzővel – fogalmazott.
Tavaly a negyedik negyedévben is a panelt lehetett a leggyorsabban eladni, országos átlagban kereken két hónap alatt – közölte saját adatai alapján az Otthon Centrum (OC).
Már közel kétszáz regisztráció érkezett a hazai szálláshely-szolgáltatóktól és vendéglátóhely üzemeltetőktől a KKV Energiaköltség és Beruházás Támogatási programra, amelyben az első negyedéves rezsiszámlák növekményére 50 százalékos támogatást igényelhetnek – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség.
Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!