Nagyok az ambíciói a Tungsramnak
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Tunsgram márkanév erősítésével, új termékek fejlesztésével stabilan működő, globális vállalatot építenek magyarországi bázisról kiindulva a világítástechnika területén – mondta Jörg Bauer, a Tungsram-csoport elnök-vezérigazgatója, tulajdonos szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
Emlékeztetett: a General Electric (GE) Lighting februárban bejelentette, hogy eladja európai, közel-keleti, afrikai és törökországi fényforrás üzletágát, valamint a globális autólámpa részlegét, ezekből a Tungsram-csoport megvásárolta a magyarországi egységeket, az erről szóló megállapodást kedden írták alá, és tárgyalnak a más földrészeken lévő GE-egységek átvételéről.
Jörg Bauer, aki korábban a GE felsővezetője volt, kiemelte, hogy a Tungsram-csoport folytatja az eddigi munkát a megvásárolt területeken, ezekre építve fejleszti tevékenységét, és terveik szerint tíz év múlva árbevételük eléri majd az egymilliárd amerikai dollárt.
A tervek szerint az idén 90 milliárd forint árbevételt ér el a Tunsram-csoport, ami megegyezik az átvett egységek előző évi árbevételével, koncentrálnak a szervezetépítésre, elsősorban a marketing és az értékesítés területére, valamint az innovációra.
A Tunsgram-csoport elnök-vezérigazgatója elmondta, az 1901 óta ismert budapesti, Váci út 77. szám alatti gyártelep és irodaház marad a csoport központja, és folytatódik a termelés a vállalat többi magyar gyártó telephelyén, Hajdúböszörményben, Kisvárdán, Nagykanizsán és Zalaegerszegen, továbbá a világ más részein felvásárlás előtt lévő részlegeikben. Jörg Bauer jelentős értéknek nevezte a magyarországi gyárakban dolgozó több mint 4 ezer munkatársat.
Úgy vélte, rugalmas szervezetként a világítástechnikai piac igényeire gyorsabban tudnak majd reagálni versenytársaikhoz képest, erősítik a kutatás-fejlesztés-innováció területét. Egyebek között azt tervezik, hogy több területen, kedvező feltételek mellett, partnereket vonnak be a termékfejlesztés érdekében, és saját kutató-fejlesztő laboratóriumot hoznak létre budapesti telephelyükön – tette hozzá.
Jörg Bauer a finanszírozásról elmondta, miután árbevételük 95 százaléka exportból származik, rövid- és hosszútávú hitelmegállapodást kötöttek az Eximbankkal, illetve a csoportnál keletkező nyereséget nem veszik ki, visszaforgatják a cégbe.
Jörg Bauer szerint a Tunsgram márkanév továbbra is nagyon jól cseng a nemzetközi piacokon, egyebek között Kelet-Közép-Európában, a Távol-Keleten, Észak-Afrikában. Megemlítette, hogy ahol eddig a GE saját márkanév alatt értékesítette a világítástechnikai termékeit, ott Tunsgram néven szállítanak majd. Ezzel szerinte a világ különböző részén lévő piaci pozíciójukat erősíteni tudják majd, és jó lehetőséget látnak az ázsiai piaci jelenlét erősítésében, ahonnan jelenleg árbevételüknek mindössze 4 százaléka származik.
[htmlbox Fogyasztói_adásvétel]
Mózes Gabriella, a Tungsram-csoport globális autólámpa-üzletág vezetője kiemelte, hogy bevezetik a ledes termékeket, ezen a területen erősítenek, követik az autógyárak igényeit, együttműködve a potenciális partnerekkel is.
Jörg Bauer kiemelte a GE-től hozott cégkultúra folytatását, a Tunsgram-csoport is ösztöndíjjal segíti a középfokú és felsőfokú intézményekben tanuló fiatalokat, együttműködnek egyetemekkel, önkormányzatokkal.
(MTI)