Nem tudják kigazdálkodni a cégek a BKV-bérlet költségtérítését
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat olyan terhet róna a kereskedelemre, amely tovább nehezítené, a kisvállalkozások nagy részénél pedig eleve lehetetlenné tenné a bérfejlesztést. A jelenlegi cafeteria rendszerbe épített szja-támogatás, ami a vállalkozások számára önkéntes, megfelelő keretet jelent a munkába járás támogatására.
Az Országgyűlés szakbizottságai megkezdték a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat vitáját. A törvényjavaslat tartalmazza, hogy 2012. július elsejétől a munkáltatók a munkába járáshoz szükséges menetjegy, illetve bérlet árának 86 százalékát kötelesek megtéríteni dolgozóiknak. Azaz nemcsak a helyközi, hanem a helyi tömegközlekedést is téríteni kell.
A kereskedelemben az alkalmazottak többsége valamilyen tömegközlekedési eszközzel jár munkába. A kereskedelemben az alkalmazottak száma közel 340 ezer, a fizikai foglalkozásúak száma pedig több mint 200 ezer fő. Az ágazatban az átlagos bruttó kereset 197 ezer forint, közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ).
A fővárosi tömegközlekedés havi bérletének árából (9800.- forintból) kiindulva egy budapesti minimálbéres alkalmazottnál ez foglalkoztatója számára éves szinten 8-9 százalékos váratlan többletterhet jelent, a bérhez viszonyítva. Az átlagkeresetű alkalmazott esetében a bérhez viszonyított többletköltség aránya 4 százalék.
Forrás: OKSZ