Nyolcszáz dolgozót küld el a Dunaferr


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az év végéig mintegy nyolcszáz munkavállalója „tevékenységének kiszervezését”, s azon belül a Lőrinci Hengermű bezárását tervezi az ISD Dunaferr Zrt. menedzsmentje – írta keddi számában a Dunaújvárosi Hírlap.


A városi napilap írása szerint a cégcsoportnál működő szakszervezetek és üzemi tanácsok augusztus közepén kapták meg véleményezésre a csoportos létszámleépítés tervezetét. Az abban megfogalmazottak szerint a munkáltató – a tulajdonosi elvárások teljesítése érdekében – szolgáltatások és tevékenységek kiszervezéséhez kérte a szakszervezetek és az üzemi tanácsok véleményét.A csoportos leépítés keretében, a szakszervezeteknek megküldött tájékoztatás szerint az év végéig, mintegy nyolcszáz munkavállalót bocsátanak el.

A tervek szerint a Lőrinci Hengermű december elsejére tervezett bezárásával 256 dolgozó munkahelye szűnik meg. További 84 munkahelyet érint a tolmács és fordító szolgáltatásnál, a létesítményi tűzoltóságnál és a biztonsági diszpécser szolgálatnál, a pr-tevékenység területén, valamint a kisteherautók gépkocsivezetőinél végrehajtott létszámleépítés. Az elbocsátásban potenciálisan még érintett mintegy 460 vasműi dolgozó pedig valószínűleg abból a szellemi munkavállalói körből kerül ki, amelyre már tavaly megszületett a létszám-optimalizációt célzó döntés.

A Dunaújvárosi Hírlap szerint a tervezettel kapcsolatban a cégcsoport érdekvédelmi szervezetei „nemtetszésüknek adtak hangot”, s számos kérdést fogalmaztak meg a kiszervezéssel kapcsolatban. Azokat fel is tették az üzemi tanácsok ülésén megjelent vezetőknek. Miután azok válaszai nem voltak kielégítőek, a felek a tárgyalások folytatásában állapodtak meg.Az ISD Dunaferr Zrt. kommunikációért is felelős főosztályvezetője későbbre ígért tájékoztatást a cégvezetés elképzeléseiről.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,