Sokallják a cégek a pénzügyi költségeiket

Szerző: Adó Online
Dátum: 2018. szeptember 27.
Címkék: ,
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megtizedelnék a vállalatok az adó- és pénzügyi tevékenységekre fordított kiadásaikat – derül ki az EY több mint 1700 cégvezető bevonásával készült globális felméréséből. A döntéshozóknak alapjaiban kell újragondolniuk pénzügyeik kezelését, hogy lépést tartsanak a digitális fejlődéssel és az egyre szorosabban összekapcsolódó nemzetközi adórendszerrel.

Egyre erősebb költségcsökkentési nyomás tapasztalható a vállalati szektorban világszerte – mutat rá az EY nemzetközi kutatása. Átlagosan 8,4 százalékkal redukálná az adózási és pénzügyi feladatok ellátásának költségeit a következő két évben a megkérdezettek 94 százaléka. Mindeközben a szabályozói környezet dinamikus változása többletfeladatokat fog jelenteni a jövőben a válaszadók szerint. Ennek következményeként a pénzügyi funkcióknak többet kell majd teljesíteni kevesebb erőforrással.

A vállalatok 84 százaléka már tett lépéseket annak érdekében, hogy kiküszöbölje a jelenlegi működési modelljében tapasztalható hiányosságokat az EY tanulmánya szerint. A megkérdezett cégek harmada (35 százalék) a szervezet adó- és pénzügyi feladatainak teljes átszervezése vagy újjáépítése mellett döntött. Ehhez új, digitális platformra, a pénzügyek mellett a technológiához is értő szakemberekre, illetve egy szolgáltató központ kiépítésére vagy a meglévő bővítésére lehet szükség. A feladatok teljes átszervezése biztosítja a legtöbb kontrollt a vállalatnak, de egyben ez a legköltségesebb megoldás is. A helyzetet nehezíti, hogy tízből kilenc válaszadónak komoly kihívást jelent a megfelelő szakértők megtalálása.

„A szervezetek felismerték, hogy változtatás nélkül pénzügyi irányításuk nem tudja sikeresen kezelni az új kihívásokat” – mondta Rencz Botond, az EY vezérigazgatója. „A vezetőknek el kell dönteniük, hogy vállalják-e a folyamatos átalakításokat, vagy lemondva a kontroll egy részéről külső szolgáltatóra bízzák a feladatot” – tette hozzá.

A döntéshozók negyede a második lehetőségben, az adó- és pénzügyi feladatok teljes kiszervezésében gondolkodik. Ebben az esetben az informatikai költségek és a kockázatok a beszállítónál jelentkeznek, azonban jelentős szervezeti átalakításokkal kell számolni, mivel új vezetési és irányítási modellt igényel.

A harmadik opció, amit a kutatásban résztvevő vállalatok 24 százaléka tart megfelelő útnak, az első kettő ötvözete. A vállalatok az egyes feladatokra elsősorban automatizálási vagy robotikai megoldást keresnek, így növelhető a hatékonyság, ugyanakkor csökkennek a ráfordítások is.


Kapcsolódó cikkek:


Duna House: visszaesett az ingatlanpiac
2019. december 6.

Duna House: visszaesett az ingatlanpiac

Az erősebb őszi hónapok után nyári mélypontjára esett az ingatlanpiac, az idén novemberben országosan 10 945 ingatlan adásvétele bonyolódott le, szemben az egy évvel korábbi több mint 12 ezerrel.

Egyre többet vásárolunk
2019. december 5.

Egyre többet vásárolunk

Októberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma 6,2 százalékkal nőtt éves összevetésben a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt.