Tovább zsugorodott a biztosítási piac


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Csaknem 5 százalékkal zsugorodott a hazai biztosítási piac az idei év első háromnegyedében az előző év hasonló időszakához képest. A csökkenés jelentős része a befektetési célú, unit-linked életbiztosítási termékek díjbevétel-visszaesésével magyarázható – derül ki a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) legfrissebb jelentéséből.


A Mabisz szerdai közleménye szerint a díjbevételek összege 593,1 milliárd forint volt az év első kilenc hónapjában.

Az életbiztosítási szerződésekre 297,4 milliárd forint folyt be, ez 8 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül a legnagyobb szegmenst képviselő unit-linked életbiztosítások díjbevétele csaknem 12 százalékot esett egy év alatt, 192,7 milliárd forint volt.

Emelkedett ugyanakkor a kockázati életbiztosítások díjbevétele, a halálesetre szóló életbiztosításoké például 14,7 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.

Főként az egyszeri és eseti díjas termékek népszerűsége nőtt. Ez a Mabisz szerint azt mutatja, hogy az ügyfelek egy része rövidebb időtávra képes ugyan tervezni, de az öngondoskodás igénye a jelenlegi helyzetben is fennáll.

A nem életbiztosítási üzletág díjbevétele az első kilenc hónapban 295,7 milliárd forintot tett ki, ami 1,5 százalékos csökkenés a tavalyi év első háromnegyedéhez képest. A visszaesés oka főként a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjbevétel folytatódó csökkenése. A nem élet üzletágba tartozó, kgfb-n kívüli biztosítások díjbevétele ugyanakkor enyhe, 2,5 százalékos növekedést produkált.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,