Váratlan fejlemény jött az ingatlanpiacon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Senki nem számított arra, hogy az állam magánszemélyek garázsaira is bejegyez elővásárlási jogot a világörökségi területeken.


Magyar Közlöny oldalán közzétett több mint 80 ezer egyedi ingatlant tartalmazó országos listán mintegy 1825 garázs vagy teremgarázs van, melynek egy kis része nem Budapesten található. A jelek szerint ők mind megkapták, vagy nemsokára megkapják a hivatalos értesítést arról, hogy az államnak elővásárlási joga lett bejegyezve az ingatlanukra – írja a portfolio.hu.

A portfolio.hu által idézett szakértő, Perlaki Szabolcs szerint problémát okozhat a piacon, hogy garázs megnevezésű ingatlanok is szerepelnek a rendelet mellékletében, és ezek esetében is elkezdték bejegyezni elővásárlási jogot az állam javára. Ez jelentősen megnehezítheti a garázsokhoz tartozó – és elővásárlási joggal egyébként nem terhelt – lakások eladását.

Mint korábban arról az Adó Online is beszámolt, a világörökségi területeken álló egyes ingatlanokra az államnak elővásárlási joga van, ez lakásokat, lakóházakat, termőföldeket és erdőgazdasági területeket nem érint.

[htmlbox Fogyasztói_adásvétel]

Kapcsolódó cikkek

2024. április 24.

A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárások versenyre gyakorolt káros hatásai és kivételes körülmények közötti alkalmazhatósága

A Közbeszerzési Hatóság Elnöke a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás kapcsán hangsúlyozza, hogy az ajánlatkérőknek a közbeszerzési eljárás előkészítése során, az eljárásfajta kiválasztásakor törekedniük kell a gazdasági versenyt támogató beszerzési megoldások és eljárásfajták alkalmazására. Az ajánlatkérők formális indokok alapján nem alkalmazhatnak hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást.

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,