Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Cégünk kft.-ből rt.-vé alakulásának pontos napjáról várhatóan 2004. augusztusában érkezik meg a végzés. A kft. 28 főt foglalkoztat munkaviszony keretében.
Helyesen értelmezzük-e a hatályos jogszabályokat teendőinkről?
1. A lehető leghamarabb
a) Az EMMA rendszerében a munkaviszony megszűnésének lejelentése a törlés napjával a kft.-nél, az Rt. részéről a munkaviszony kezdetének bejelentése a következő naptól.
b) Dolgozónként az ” Igazolvány a biztosítás jogviszonyról és az egészségbiztosítási ellátásokról” kiskönyvben a ki- és bejelentés rögzítése.
c) A dolgozók részére a “szükséges” okmányok kiadása.
Melyek ezek a papírok a felsoroltak közül?
– Adatlap a kifizetett jövedelmekről
– Igazolás a munkaviszony megszűnéséről
– Igazolás az egészségbiztosítási alapot és nyugdíjjárulék-alapot képező kifizetésekről

2. A törlést követő hó 12-éig OEP TAJ Nyilvántartási Osztály felé jelentés az 1.pontnak megfelelően.

3. A törlést követő 30 napon belül Bevallás a járulékokról a 0471 sz. nyomtatványon.

4. A törlést követő 90 napon belül Bevallások a társasági adóról és az iparűzési adóról, valamint a beszámoló elkészítése.

5. 2005.03.31-ig Adatszolgáltatások (K30, K31,K32….stb.) a kifizetett jövedelmekről és járulékokról külön-külön a kft., illetve az rt. részéről.