Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Cégünk egy megvásárolt telephelyen az új tevékenység indítása előtt a meglévő berendezések bontását, és az ebből származó hulladékvas értékesítését végzi.
A bontás kezdetén elkülönült a bontó vállalkozó és a hulladékvas felvásárlójának személye, így külön számlákkal rendelkeztünk a bontási költségről, illetve mi kiállítottuk a fémhulladék felvásárlója felé az átvett fémhulladék értékéről a számlát.
A helyzet annyiban változott, hogy jelenleg akinek értékesítjük a fémhulladékot, az maga végzi a bontást. A bontási költségről nincs tudomásunk, hanem értelemszerűen egy alacsonyabb értékesítési árban állapodtunk meg.
Ebben az esetben viszont a főkönyvi kivonatunkon a fémhulladék értékesítésből származó árbevétellel szemben semmilyen bontási költség nem szerepel.
Megfelelően jártunk-e el ebben az esetben, ha nem alkalmaztuk a bruttó elszámolás elvét, azaz nem számláztattuk le a bontási költséget és nem kompenzáltuk az általunk kiállított értékesítésről szóló számlával szemben? Hiszen a konstrukció nem arról szólt, hogy a bontási költséget fémhulladékkal fizetnénk meg, hanem hogy a fémhulladék értékesítés úgy történik, hogy a vevő maga bontja ki a fémhulladékot, és így alacsonyabb áron értékesítjük azt számára.