Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Tisztelt Cím

az alábbi kérdésben szeretném a segítségüket kérni:

Egy társaság főtevékenységkén generál kivitelezőként kulcsrakész házakat épít, illetve ezen felül jelentősebb mértékben egyéb kereskedelmi tevékenységet is végez.

A generál kivitelezéshez saját szakemberekkel is rendelkezik, illetve alvállalkozókat is igénybe vesz. Az építőanyagok nagy részét saját maga szerzi be közvetlenül a kereskedőktől, de egy részüket viszont egy közbenső kereskedő/szolgátáltató cégtől veszi.

Ezen közbenső cégtől alapvetően vegyesen mindenféle alapanyagot beszerez (építőanyag, burkolóanyag, festék, villanyszerelési alapanyagok… vegyesen stb), illetve a kereskedelmi tevékenységéhez kapcsolódó termékeket is ezen cégen keresztül vásárolja.

Erre a tevékenységre a két cég között érvényben van egy kereskedelmi szerződés. Ez alapján eddig ezen árubeszerzés minden esetben normál módon egyenes adózással történt.

Idén nyáron azonban a generálkivitelező megszorult, és kénytelen volt bizonyos építőipari szolgáltatásokat (villanyszerelési munka, kőművesmunka) is igényben venni az eddigi kereskedő cégtől. Ezen építőipari szolgáltatásokat fordított adózással számlázta ki a szolgáltatást nyújtó cég. Az elvégzett szolgáltatásokra külön-külön készült egy-egy vállalkozási szerződés.

A kereskedelmi tevékenység továbbra is folyik a fentiek szerint vegyesen (építőipari anyagok és kereskedelmi áruk), illetve építőipari szolgáltatás is. Jelen esetben a fordított adózás valamilyen formában érintheti az anyagbeszerzést? El kell-e esetleg különíteni a nyújtott szolgáltatáshoz tartozó anyagokat? (persze a szolgáltatás – pl kőművesmunka – elvégzéséhez szükséges anyagok jelenős része saját beszerzésű, csak egy kisebb része érkezik a szolgáltatást nyújtó cégtől)

 Segítségüket előre is köszönöm!

Üdvözlettel

Kendra Ágnes