Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Egy brit anyacégnek számos országban létezik leányvállalata, köztük Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában. A cseh és szlovák leányvállalatokat legkésőbb októberben meg kívánják szüntetni és a magyar raktárból történne a két ország ellátása. Csehországban és Szlovákiában kb. 200 partnernek értékesítenének. Nem magyar, hanem külföldi alkalmazottak lesznek, akik a magyar leányvállalat munkáját segítik. A magyar cég fizeti részükre a béreket is.
Számos kérdés merült fel ezzel kapcsolatosan:
– a magyar társaságnak be kell-e jelentkezni a két országban adóalanyként?
– magyar számlát kell-e kiálllítani a magyar szabályok szerint vagy külföldi számlát az ottani adókulccsal és szabályok szerint?
– kell-e itt bármilyen bejelentést tenni a magyar adóhatóság részére?
– kell-e külföldön közösségi adószámot kérnie?
– a magánszemélyek részére fizetett bért a hazai szabályok szerint vagy a saját országuk szerint kell-e megállapítani? (kifizető Magyarország, alkalmazott külföldi illetőségű, munkavégzés helye: külföld)
– a számviteli elszámolásokban hogyan jelenik meg a kifizetett bérköltség? Elszámolható-e itt a magyar könyvekben minden olyan kiadás, bevétel, amely a két ország viszonylatában felmerül?