Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Adott egy kft., aki egy irodát ad bérbe hosszú távra egy másik gazdasági társaságnak. A bérbevevő kft. felújítaná ezt az irodát, így a bérleti díjat nem fizetne, hanem „lelakná”. Amennyiben a bérlő elvégzi a felújítást, kimutatja a könyveiben,mint idegen ingatlanon végzett beruházás, és a felújítás végeztével kiszámlázza, mi a helyes könyvelési eljárás? Ebben az esetben is ki kell mutatni a könyveiben? Vagy a kiszámlázáskor ki is vezeti? A számlát a felújítás végeztével szeretné kiállítani egy összegben. A bérbeadó havonta kiállítja a bérleti díjról a számlát szintén áfásan, és így van lehetőség a tartozások összevezetésére? Mi lesz az áfával ebben az esetben? (Mindkét cég áfakörös.) Nincs pénzmozgás, amíg ki nem fut a felújítás költsége. Ezt szerződésben rögzíteni kell, hogy az felújítás összegéig a bérleti díj megfizetése alól mentesül?