Ingatlan bérbeadás


Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Egy 2007 előtt alakult egyéni vállalkozó (áfa általános szabályok szerint) működött.
A vállalkozó 2007-től magánszemélyként adott bérbe áfa mentesen lakóingatlant, amikortól felvette a 682001 lakásbérbeadás tevékenységet. A tevékenységet 2008 év végéig végezte.
2008-ban felvette az 682007 üzlethelyiség bérbeadás és a 682002 gazdasági építmény tevékenységeket (nem jelentette be a tevékenységeket áfá körbe), mint egyéni vállalkozó.
2009-ben, mint egyéni vállalkozó elkezdett bérbeadni saját lakóingatlanokat és irodákat. A számlákat áfásan állította ki.
Ebben az esetben áfásan vagy mentesen kellett 2009-től a mai napig kiállítani a bérbeadásról a számlákat?
Amennyiben nem áfásan kellett volna kiállítani a számlákat, akkor stornó vagy számlával egy tekint alá eső okiratot kell kiállítani a mai napon? Ezeknek a számláknak a teljesítése és a fizetési határideje a régen kiállított számlák dátuma kell, hogy legyen? (a vállalkozó havi bevalló).

Amennyiben módosítani kell az áfás számlákat, akkor az új számlákat melyik időszaki áfa bevallásba/bevallásokba kell beállítani? A sztornó/helyesbítő számlákat a kibocsátónak és a befogadónak mely időszaki áfa bevallásába kell beállítania? (a feltárás időszakában egy összegben, vagy tételesen, valamennyi adóbevallás korrigálásával?)

Az egyéni vállalkozó 2013.07.31-től töröltette a magánszemélyes 682001 lakásbérbeadás és egyéni vállalkozóként a 682007 üzlethelyiség bérbeadás és a 682002 gazdasági építmény tevékenységeket. 2013.08.01-től ezt a 3 tevékenységet felvette a vállalkozás új tevékenységként. Ebben az esetben lehetnek a bérbeadások áfásak?

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Tisztelt Szakértő!
Magyar állampolgárságú, magyar lakcímkártyával NEM rendelkező férfi, állandó jelleggel Németországban dolgozik, németroszági lakcímmel rendelkezik. Itthoni lakását irodaként adná bérbe. Cégünknek mint bérbevevőnek a bérleti díjból kell SZJA-t és EHO-t vonni? A magánszemély a bérbeadásból származó jövedelem után Németországban fog adózni?
Köszönettel—–

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Egy magyar áfakörös egyéni vállalkozó Magyarországi telephelyén konténereket tárol egy osztrák (bécsi székhelyü) közösségi adószámmal rendelkező Gmbh részére. A szerződés az alábbiakat mondja: ” A telep a Gmbh részére elvállalja különböző méretü raktár-, iroda-, és szanitérkonténerek tárolását. A telep megfelelő területet bocsát rendelkezésre, amely a konténerek jó reprezentálását biztosítja.” A sérülten érkező konténerek javítását vállalkozó elvégzi, a javítás díját árajánlat alapján a megrendelő külön megtéríti vállalkozó részére.
A vállalkozó a lakóingatlannak nem minősülő ingatlan bérbeadására adómentesség helyett az általános szabályok szerinti adókötelessé tételt választotta.

A konténer tárolás mentes-e az áfa alól? Ha áfamentes, akkor a mentességre való hivatkozásként mit kell a számlára írni?

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Evás egyéni vállalkozó bővítheti-e tevékenységét bérbeadással 2005. évre olyan módon, hogy ezt felveszi tevékenységei közé, áfás számlát állít ki erről és evát fizet a bruttó bevétel után?
Ezt a tevékenységet 2004-ben tárgyi adómentesen végezte, az egyéni vállalkozás tevékenységi körén kívül és a forrásadó szabályai szerint történt az adófizetés.

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Egy kft. ügyvezetőjénél az iroda (ami az Ő tulajdona) rezsiköltségét a bér részeként meg lehet téríteni (számlák nélkül, csak csekk is elég az elszámoláshoz)?

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Szja alá bejelentkezett egyéni vállalkozóként lakásom a székhely, telephelyként családon belül egy garzont jelentettem be. Bérleti díjat nem fizetek érte, csak a rezsit vállaltam át. Erről szerződést is kötöttünk. Van olyan számla, ami az én nevemre szól, de van olyan, ami a nagyanyáméra. Kell -e a “bérbeadó” nevében valamilyen adólevonást eszközölni, ha külföldön él, Magyarországon nem is adózik. Hogyan változik az adózás, ha esetleg bérleti díjat is fizetnék?