Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Tisztelt Szakértők!

Az alábbi gazdasági tevékenység elbírálásában kérem a segítségüket.

Ügyfelem alanyi adómentes gazdasági társaság. Tevékenységét most kezdi. Német adóalanytól szerez be olyan terméket, melyet magyarországi éttermeknek ad bérbe. Ezeket a termékeket az éttermek a vendégek asztalán helyezhetik el és a vendégek ezen keresztül hívhatnak pincért, jelezhetik, hogy rendelnének, fizetnének stb.

Az ügylet háromszereplős, mivel az étterem közvetlenül a német adóalanynak fizet „bérleti díjat”, ügyfelem ezen díjak után a német adóalanytól kap jutalékot minden hónap után automatikusan.

Ezen ügylet adójogi megítélésében kérném a segítségüket. A beszerzés termékbeszerzésnek minősíthető-e? A volumen miatt egyébként nem járhatunk el alanyi adómentesként, tehát a magyar áfát meg kell majd fizetnünk, ha termékbeszerzésként kezeljük. Kinek, mikor és miről kell a számlát kiállítanunk? Minden elszámolás euróban történik.

Ezeknek a „kütyüknek”, amiket beszerzünk a tulajdonjoga az ügyfelemre szál át (tájékoztatása alapján), viszont értelemszerű, hogy a szoftver nélkül ezek használhatatlanok.

A német parner honlapja: https://en.ordercube.de/features

Ennél több információval sajnos nem rendelkezem. 

Megtisztelő válaszukat köszönöm szépen!