Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Egy Kft egy cégtől levelet kapott, melyben egy 2010.évi általuk kibocsátott kézi számla érvényességét visszavonták, hivatkozva, hogy hálózati problémájuk miatt nem gépi, hanem kézi számlát bocsátottak ki annak idején (125 eft bttó) és a számlán a termék megnevezése, tipusa vagy termékszáma nem jó. A szlán levő tételt a Kft tárgyi eszköz nyilvántartásba vette, amelyet 3 év alatt leirt. A visszaküldött eredeti kézi számla helyett gépi számlát igértek.
A gépi számlát nem kaptuk meg, az eredeti kézi számlát visszaküldtük, igy érvényes számla hiányában az ügyvezető arról döntött, hogy önellenőrizni kell az adott időszak áfabevallását, a 3 év 29-es bevallásait. A 2010.évben
kiadott pénzeszközt kölcsönadott pénzeszközként módositottuk, felszámitva a kamatot (jegybanki alapkamat+5%) az arra eső és az elszámolt écs után a társasági adót és önell.pótlékot megfizettük. A tárgyi eszköz már selejtezve
volt. Az áfa, a társasági adók és az önell.pótlékok megfizetésével helyesen jártunk el? Ha nem, mi a helyes eljárás?