Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Ügyfelem hulladékkezelési közszolgáltatást végez. A szolgáltatás a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. tv. alapján a kötelező közszolgáltatásnak minősül. A közszolgáltató szerződés nélkül is köteles a kihelyezett hulladékgyűjtő edényt elszállítani, az igénybe vevő köteles a szolgáltatási díjat megfizetni, ha a szolgáltató a szolgáltatást felajánlotta (a díjfizetésnek nem feltétele tényleges hulladékszállítás). A közszolgáltatást jellemzően kéthavonta számlázzák, időszakos elszámolású ügyletként.
Jelentős nagyságrendben fordul elő, hogy olyan ügyfelet azonosítanak be akik felé a szolgáltatást elvégezték, de számlázás nem történt meg. A szolgáltatást visszamenőlegesen számlázni akarják. Kérdésem, hogy az esetenként két évre is visszanyúló szolgáltatást egy számlában lehet-e érvényesíteni, a számla teljesítési idejének a fizetési esedékességet megjelölve. A visszamenőleges számlázásra milyen hatással van az ÁFA törvény 2016.01.01. változása a 60 napos szabálya.
Az egyik ügyfelével folytatott egyeztetés alapján derült ki, hogy bár több telephelyen végezte a közszolgáltatást, csak egy telephelyére számlázta a szolgáltatást 2014-től. A kérdéses ügyféllel írásos szerződésük nem volt. Kérdésem, hogy megfelelő megoldás-e, ha a szerződés írásba foglalásánál a felek megállapodnak, hogy a ki nem számlázott időszakot egy számlában rendezik és a számla teljesítési ideje a fizetési esedékességgel esik egybe.

Köszönöm segítségüket!