Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Van egy kft., amely speciális állványépítéssel foglalkozik. Minden munkát kiad alvállalkozónak, melyet árréssel számláz tovább. A cég tulajdonképpen közvetítő szerepet játszik. Amikor az alvállalkozó elkészíti a munkát, az alvállalkozó kiállítja a számlát az adott teljesítési igazoláson szereplő dátumra. Amikor megkapja a számlát az alvállalkozótól, a cég továbbszámlázza azt. Helyesen járunk-e el, ha az alvállalkozói teljesítési időpont eltér a cég által kiadott számlán levő teljesítési időponttól? (A két teljesítési időpont között 2 hónap is eltelhet.) Ha a két teljesítési időpont 2 adóévet érint, akkor mi a teendő? Ha az alvállalkozót nem tudom továbbszámlázni, mivel a fővállalkozó nem fog fizetni, akkor mi a teendőm? Ilyenkor már alvállalkozóként számoltam el a számlát, és vissza is igényeltem az áfát.