Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Kft. formában működő társaságunk 2003. decemberében nevet változtatott. Akkor arról körlevélben a partnereinket kiértesítettük. Véletlenül azonban a legnagyobb beszállítónknak nem helyesen adtuk meg a nevünket. A nevünk kialakítása úgy történt, hogy a hosszú, hivatalos nevünkben a rövidített nevünk is szerepel, számukra pedig csak a hosszú név rövidítés nélkül került kiértesítésre. (Például a hosszú név: KBT Könyvelők Baráti Társasága Kft., rövid név KBT Kft.) Partnerünk a hibás adatközlés miatt a mai napig Könyvelők Baráti Társasága Kft. névre küldi a számláit, amely havonta több millió forintos anyag, árubeszerzést jelent társaságunknak. Sajnos nálunk sem derült időben feltárásra a nem megfelelő névre történő számlázás, ezért csak 2004. októberétől fognak a számlák a helyes névre érkezni. A partner cég folyamatos mennyiségi és értékbeni nyilvántartást vezet, raktárkészletét FIFO módszerrel tartja nyílván.
Mivel számítógépes számlákról van szó, ezért az 1992. évi LXXIV. tv. 44. § (5) bek., illetve a 7003/2002.(PK.21.) PM irányelv szerint a számlákat csak az eredeti számla stornírozásával, és új sorszámon új számla kiállításával lehet módosítani. Ezt Ők a fent említett raktározási nyilvántartás miatt nem tudják megvalósítani, cégünk azonban természetesen minden számlát elszámolt a megfelelő költséghelyre, visszaigényelte az áfát, és a számlákat természetesen kiegyenlítette.
A kérdésem a kicsit hosszadalmas bevezetés után a következő: Mivel a két cég között évek óta szerződésekkel alátámasztott partneri kapcsolat működik, az általunk megvásárolt termékek, anyagok kiszámlázásra kerültek, bevételként, fizetendő áfaként bevallásra, befizetésre kerültek, ilyen esetben egy esetleges ellenőrzéskor nem lenne-e elegendő egy nyilatkozat kiadása a partner cég részéről, mely arról szólna, hogy a téves adatközlés miatt történt a nem megfelelő névre történő számlázás, illetve a raktári készlet biztonsága miatt nem tudják a stornószámlákat elkészíteni hónapokra visszamenőleg? Ha ez nem lehetséges, milyen szankciókra számíthatunk?