Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Szolgáltató cég ügyfelei a szolgáltatás ellenértékét előrefizetéssel rendezik. Lehet-e, és ha igen, akkor hogyan a számlázást úgy, szabályosan csinálni, hogy ne kelljen előleg és végszámlát kiállítani. Az ellenérték megfizetése általában készpénzben vagy kártyával történik, a vevő számlát kér, tehát mindenképpen a befizetéskor a számlát ki kell állítani. Mivel teljesítés sokszor csak hónapokkal később történik, eddig előleg számlát állítottunk ki, majd a szolgáltatás elvégzése után végszámlát. De ez felesleges többlet adminisztrációs terhet és többlet költséget okoz (hiszen a dupla számla kiállítással mind a nyomtatási, mind a könyvelési költség duplázódik). A végszámla mindig nullás, mivel a szolgáltatásnak előre megállapított díja van, ami nem változik.
Tehát a kérdés az, hogy lehet-e olyan számlázási módot találni, amivel szabályosan csak egy számlát állítunk ki?