Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Társaságunk egyik partnerének adószám státusza – amit adószám felfüggesztése előzött meg – törölt adószám. A cégtörténet szerint a státusz kezdete 2013.11.23. volt. Társaságunkat erről a sajnálatos helyzetről nem tájékoztatták, sőt azóta is folyamatosan szolgáltat (szoftver használat címén, melyet a mai napig is használunk), számlát állít ki. A számlákat jóhiszeműen befogadtuk, kifizettük, költségként lekönyveltük és az áfát levonásba helyeztük. Partnerünk nem áll kényszertörlés alatt. Ismereteink szerint a vállalkozás adószám hiányában gazdasági tevékenységét nem folytathat és számlát sem bocsáthat ki. Kérdésünk hogy az így befogadott számlákkal mi a teendőnk?
Önellenőrzéssel az ÁFÁ-t és TAO-t utólag helyesbíthetjük-e?
A kézi számlatömb sorszáma szerepel a NAV – nyomdai sorszámintervallumok adatbázisában.

Feltett kérdés