Transzferár-nyilvántartás


Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Adott egy Kft., melynek tulajdonosai apa (40 %), anya (40%) és fiúk (20 %). A Kft. 2016. évben 124 milliós mérlegfőösszeggel, 96 milliós árbevételt ért el 2 fővel. Anya egyéni vállalkozó és ennek kapcsán védjegy használati szerződést kötött a Kft-vel, aminek a díját a Kft. negyedévente számlázza az anya felé. Anya 2016. évi szja bevallásában őstermelésből 15 millió, egyéni vállalkozásból 3.800 millió forint bevételt vallott be 12 fő alkalmazása mellett. Apa 2016-ban nem vallott őstermelésből származó bevételt. A fiú őstermelésből 85 millió, egyéni vállalkozásból 26 millió forint bevételt vallott, 2 fő alkalmazottal.
Az ismertetett adatok alapján a Kft. 2017. évben kötelezett-e transzferár-nyilvántartás készítésére?

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Tisztelt Szakértő!

A TAO tv. 4. § 23. pontja értelmében, az ügyvezetésre tekintettel, egy Magyarországon bejegyzett vállalat kapcsolt vállalkozási viszonyba került egy amerikai céggel. A vállalatok együtt a 2004. évi XXXIV. tv. alapján kisvállalatnak minősülnek. A köztük érvényes szerződés szerint az éves szinten jelentkező forgalom meghaladja az 50 millió forintot. A kérdésem az lenne, hogy kell-e transzferár szabályzatot/nyilvántartást vezetni ebben az esetben, illetve figyelembe kell-e venni a TAO tv. 18. §-ának adózás előtti eredményt érintő és a szokásos piaci ár meghatározását érintő szabályát?

Válaszukat előre is nagyon köszönöm!

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Önkormányzati 100 %-os tualjdonú kft-ként működünk. Azt már tudjuk, hogy kapcsolt vállalkozásként kell kezelnünk az önkormányzatot, a polgármesteri hivatalt és az önkormányzat intézményeit, valamint másik gazdasági társaságát.
A mi székhelyünket az önkormányzat ingyenesen adta oda (önkormányzati lakás), a rezsit kell megfizetnünk. Ezen kívül kaptunk egy üzlethelyiséget, amelyért szintén nem fizettünk, nem fizetünk, azt mi adjuk bérbe vállalkozásnak.
Az önkormányzat megállapodás alapján fizeti az általunk foglalkoztatott karbantartók bérét, ennek fejében az önkormányzat és intézményei részére a karbantartással összefüggésben csak az anyagköltséget számlázzuk.
Végzünk még megállapodás alapján parkfenntartási, parkgondozási tevékenységet az önkormányzat részére.
Az önkormányzat által fenntartott konyhának mi szállítjuk az általunk fenntartott húsboltból a húsárut.
Az önkormányzat másik 100 %-os tulajdonú gazdasági társaságának a könyvelését, bevallásokat és beszámoló készítést mi végezzük szerződés alapján.
Kérdésem az lenne, hogy milyen dokumentumok, illetve nyilvántartás szükséges a transzferárral kapcsolatosan, illetve nekünk szükséges-e a nyilvántartás? Árbevételünk 199000 e Ft.