Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Tisztelt Szakértő!

Adott egy közösségen belüli termékértékesítés, amit egy másik EU-s országban adószámmal rendelkező cég végez, fizikailag is onnan indítva az árut, egy magyar vevő felé, Magyarországi rendeltetési hellyel. A költségeket ezen eladó cég állja, a mozgatás alatt az áru a tulajdonában marad.
Az értékesítés egy feltételhez van kötve, mégpedig a vevő pénzügyi teljesítéséhez. A rendeltetési helyre való megérkezés után, egy helyszíni műszaki ellenőrzés elvégeztével a vevő átutalja a vételárat, és ekkor kerül a tulajdonába az áru, ekkor vehető teljesítettnek a termékértékesítés.
Ez pár nap késedelmet jelenthet ahhoz képest, mintha megérkezéskor azonnal átvenné a vevő a terméket.

Kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben mi a realitása annak, hogy az ügylet NAV szemmel nézve nem közösségen belüli termékértékesítés/termékbeszerzés lesz, oldaltól függően, hanem „szét lesz szedve” két részre, egy saját közösségen belüli árumozgatásra, illetve egy belföldi értékesítésre.
Elő van -e írva bármilyen határidő arra, hogy mennyit állhat a rendeltetési helyen az áru lerakodás után – pl. egy raktárban -, amíg a vevő átveszi?
A jelen pandémiás helyzet változtathat -e valamit a feltételeken? Hiszen a termék állásideje most akár hosszabb is lehet.

Köszönöm szíves segítségét!