Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

0 hozzászólások

Tisztelt Szakértő!

Adott egy közösségen belüli termékértékesítés, amit egy másik EU-s országban adószámmal rendelkező cég végez, fizikailag is onnan indítva az árut, egy magyar vevő felé, Magyarországi rendeltetési hellyel. A költségeket ezen eladó cég állja, a mozgatás alatt az áru a tulajdonában marad.
Az értékesítés egy feltételhez van kötve, mégpedig a vevő pénzügyi teljesítéséhez. A rendeltetési helyre való megérkezés után, egy helyszíni műszaki ellenőrzés elvégeztével a vevő átutalja a vételárat, és ekkor kerül a tulajdonába az áru, ekkor vehető teljesítettnek a termékértékesítés.
Ez pár nap késedelmet jelenthet ahhoz képest, mintha megérkezéskor azonnal átvenné a vevő a terméket.

Kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben mi a realitása annak, hogy az ügylet NAV szemmel nézve nem közösségen belüli termékértékesítés/termékbeszerzés lesz, oldaltól függően, hanem “szét lesz szedve” két részre, egy saját közösségen belüli árumozgatásra, illetve egy belföldi értékesítésre.
Elő van -e írva bármilyen határidő arra, hogy mennyit állhat a rendeltetési helyen az áru lerakodás után – pl. egy raktárban -, amíg a vevő átveszi?
A jelen pandémiás helyzet változtathat -e valamit a feltételeken? Hiszen a termék állásideje most akár hosszabb is lehet.

Köszönöm szíves segítségét!