Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Cégünk (termékre vagy szolgáltatásra beváltható) utalványok forgalmazásával foglalkozik. Az általunk kibocsátott utalványok ellenértékét a velünk szerződésben álló (általunk beváltóknak nevezett) cégeknek megtérítjük, tekintve hogy a beváltók azt a hozzánk való beküldés előtt készpénzhelyettesítő eszközként elfogadták a fogyasztóktól. Szolgáltatásunk lényege a beváltóink felé abban áll, hogy növeltük az adott beváltó forgalmát (ami nem történt volna meg, ha nem köt velünk beváltói megállapodást).
A beváltóink felé beváltási díjat számlázunk ki (az azt terhelő áfával együtt), amely egyenlő a beváltó által beküldött és cégünk által ellenőrzött (ez utóbbi kettő nem feltétlenül egyezik) utalványok névértékének bizonyos százalékával.
A beváltóinkkal kötött szerződés nem jelöli meg közvetlenül a teljesítési dátumot. Kérdésem arra irányul, hogy mit kell teljesítési dátumnak tekinteni, az általunk beváltóink felé teljesített szolgáltatás vonatkozásában?
A válasz megkönnyítése érdekében idézem a beváltói megállapodás vonatkozó részét: Cégünk „a beváltó által beküldött, felhasznált utalványokat ellenőrzi, leszámolja és megsemmisíti, a beérkezett érvényes utalványok ellenértékét pedig a beváltó részére megfizeti.”
Jelenlegi gyakorlatunkban a beküldött utalványok ellenőrzési folyamata a számla elkészítésével zárul. A számla (egyéb információként) tartalmazza a beküldést követően általunk elfogadott utalványok összesített névértékét, amelyre vonatkoztatva a beváltási díj felszámolásra kerül. Teljesítési dátumnak a számla kiállításának napját tekintjük. Helyesen járunk-e el ?