Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Társaságunk közösségi beszerzés keretében vásárolt élelmiszeripari feldolgozó gépeket, melyek társaságunk telephelyén beüzemelésre kerültek. A szerződésünk szerint a gépek garanciális időtartalma alatt bizonyos meghibásodott alkatrészeket a szállítónak garanciálisan cserélnie kell. A szállító egy nemzetközi multi cég, akinél a tartalék alkatrészeket a kanadai leányvállalat gyártja és küldi ki a szükséges helyre.
Mivel a tartalék alkatrészek Kanadából érkeznek így azok vámolásra kerülnek, a NAV határozatban megállapítja vám áfát, esetleg vámot, melyet mi a határozat alapján befizetünk. Az áru egy ún. Commercial Invoice (kereskedelmi számla) okmánnyal érkezik, melyet a kanadai cégnek mellékelnie kell, ahhoz hogy a vámoltatási eljáráson át tudjon esni a termék, de ezen okmány kiállítására csak és kizárólag a vámoltatási eljárás miatt van szükség. Társaságunknak a számlát nem kell kifizetnie, mivel garanciális alkatrészről van szó, a számlát nem is szerepeltetjük könyveinkben. Kérdés, hogy a kivetett vám áfát visszaigényelhetjük-e a számla bekönyvelése nélkül?