Az ügyfélélményt sem hagyja érintetlenül a munkaerőhiány

Szerző: Ado Online
Dátum: 2018. február 14.
Rovat:

A konzisztens ügyfélélmény nyújtása elképzelhetetlen elkötelezett munkaerő nélkül. Ebből a szempontból aggasztó az ötödik DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatás vonatkozó eredménye, mely szerint az aktív munkavállalók negyede nyitott a váltásra, 16 százalékuk pedig lényegében álláskeresőnek mondható.


Az elégedett ügyfél az elégedett munkaerővel kezdődik, az elégedett munkavállaló pedig ugyan miért menne máshová? Sajnálatos módon nem ilyen egyszerű a képlet. Egy egészséges vállalat minden körülmények között növekedni akar, fejleszteni a szolgáltatásai színvonalát, a növekedés alapfeltétele pedig a megfelelően képzett munkaerő kellő mennyiségben történő rendelkezésre állása. Nem újdonság, hogy Magyarországon ez egyre nehezebb feladat elé állítja a cégeket, melyek előtt súlyos munkaerőhiány esetén lényegében két lehetőség áll: vagy az elvárt szintnél alacsonyabbról válogatnak, és házon belül valósítják meg a képzést, vagy a konkurencia már bizonyított munkavállalóit próbálják jobb ajánlatokkal elszipkázni.

[htmlbox mt_kommentar]

 

Az Országos Ügyfélélmény Kutatásból kiderül, hogy az aktív munkavállalók negyede egyáltalán nem zárkózik el a munkahelyváltás lehetősége elől. Ha nem is keres feltétlenül új lehetőségeket, egy jobb ajánlat reményében azért szívesen megméretteti magát a munkaerőpiacon, az önéletrajza megtalálható valamely állásközvetítő cég adatbázisában. Minden negyedik munkavállaló potenciális kilépőnek tekinthető.

A munkáltatók között zajló egyre kiélezettebb harcot tükrözi az a tény is, hogy a munkavállalók egyre kevésbé érzékelnek nehéznek egy esetleges váltást. A megkérdezettek 13 százaléka szerint egyáltalán nem lenne nehéz a jelenlegihez hasonló munkahelyet találnia, de legkevesebb 32 százalékuk is az optimistább tábort erősíti. A 2016-os adatokkal összehasonlítva ez 6 százalékos növekedést jelent, ami igen jelentős változás mindössze egy év alatt.


Kapcsolódó cikkek:


IBM kutatás: a magyarok megbíznak a mesterséges intelligenciában
2018. december 11.

IBM kutatás: a magyarok megbíznak a mesterséges intelligenciában

Tíz emberből kilenc már hallott a mesterséges intelligenciáról (MI) Közép- és Kelet-Európában – derül ki egy friss kutatásból, amelyet az IBM megbízásából végzett el az NMS Market Research piackutató cég. Bár nem mindenki tudott felidézni olyan esetet, amikor MI-alkalmazást használt, a megkérdezettek 80%-a a technológia szélesebb körű elterjedésére számít.

Az alapbéresítés: kockázatok és mellékhatások
2018. december 11.

Az alapbéresítés: kockázatok és mellékhatások

Ha egy munkáltató átszervezi juttatási rendszerét, gyakran felmerül egyes juttatások beépítése az alapbérbe. Miközben ez kézenfekvően egyszerűsíti a díjazási rendszert, néhány lehetséges mellékhatást nem árt előre átgondolni.

Tudnivalók az egyszerűsített foglalkoztatásról
2018. december 11.

Hosszú volt az út, az 1997-től 2010-ig alkalmi munkavállalói (AM) könyvvel történő foglalkoztatástól a jelenleg egyszerűsített foglalkoztatásként ismert, atipikus munkaviszonyig. A célok már huszonéve is hasonlóak voltak, a feketefoglalkoztatás visszaszorítása, az adminisztráció csökkentése, a munkanélküli segélyben (2018-ban álláskeresési járadékban) részesülők, illetve munkanélküliek munkaerőpiaci beilleszkedésének segítése, a közterhek minimalizálásával.

Diplomás minimálbér jön Romániában
2018. december 7.

Magasabb minimálbért vezetnek be Romániában 2019. január elsejétől kezdődően a felsőfokú végzettséggel és legalább egy éves munkaviszonnyal rendelkező munkavállalók számára.