Külföldi munkavállaló TAJ-kártya és adóazonosítójel-igénylése

Szerző: Pentz Edina
Dátum: 2019. augusztus 30.
Címkék: , ,
Rovat:
A munkáltatók és a munkavállalók számára foglalta össze az RSM blogbejegyzése, hogyan történik a bejelentéshez elengedhetetlen TAJ- és adószámok igénylése.

A külföldi munkavállaló dönthet úgy is, hogy maga jár el az okmányok beszerzésében, bár a munkáltató segítségére mindenféleképpen szüksége lesz az aláírások és a céges adatok végett. A gyakorlatban viszont számos esetben kerestek meg minket, hogy segítséget kérjenek, mert elvesztek az információk és nyomtatványok útvesztőjében.

TAJ-kártya igénylése

A TAJ kártya igényléséhez szükséges nyomtatványokat az OEP oldaláról lehet letölteni. A belföldinek nem minősülő biztosított részére a foglalkoztatója a foglalkoztatás megkezdése előtt – ún. Megrendelőn – a foglalkoztató székhelye szerinti kormányhivataltól kérheti a TAJ szám kiadását.

A TAJ kártya igényléséhez, az alábbi nyomtatványok kitöltéséhez szükséges adatok:

  • a munkáltató neve
  • címe
  • adószáma
  • biztosítási jogviszony kezdete
  • a munkavállaló neve, születési neve
  • születési hely
  • születési idő
  • anyja születési neve
  • lakhelye, tartózkodási helye
  • külföldi állampolgár esetén külföldi lakcíme
  • állampolgársága
  • az igényt előterjesztő adatai (az ügyben eljáró, megbízott személy adatai)

NYT. 52 Megrendelő

A megrendelő kiállítására kizárólag a munkáltató jogosult. A munkáltató és a munkavállaló adataival kell kitölteni majd aláírással és pecséttel hitelesíteni.

Igénylőlap NYT. 53 Nyomtatvány

A munkavállaló és az igényt előterjesztő személy adataival kell kitölteni.

Meghatalmazás TB NYT. 159 Nyomtatvány

Ezt a meghatalmazást kétféleképpen kell kitölteni, amennyiben nem a munkáltatói jogkör gyakorlója jár el személyesen, úgy írásos foglalkoztatói meghatalmazás és az érintett munkavállalótól írásos meghatalmazás szükséges.

Megbízott személy esetén a személyi okmányok (útlevél),valamint a lakcímkártya/szállásbejelentő lap másolatának csatolása, egyéni ügyintézés esetén ezek eredetiben történő bemutatása elengedhetetlen!

Minden nyomtatványból két példányt szükséges készíteni! Egyrészt, hogy igazolni tudjuk a nyomtatvány átvételét, másrészt azért, mert a TAJ kártyát csak abban az esetben adják át, ha az összes eddig felsorolt nyomtatványokkal és a 19T1041-es bejelentővel valamint az Elfogadó igazolással együtt ezek az eljáró szerv részére bemutatásra kerülnek a munkavégzés megkezdését követő napon.

Adóazonosító jel

Az adókártya és az adóazonosító szám igénylése nem bonyolult folyamat, azonban érdemes előre tudni, hogy milyen adatokra lesz szükséges az igénylés során.

Az adókártya a 19T34-es nyomtatvány kitöltésével igényelhető, ami a NAV oldalán érhető el. A kártya igénylése első alkalommal ingyenes.

Az Adókártya igényléséhez szükséges adatok és nyomtatványok

A kitöltéshez szükséges adatok:

  • név, születési név
  • születési hely
  • születési idő
  • anyja születési neve
  • lakhelye
  • külföldi állampolgár esetén külföldi lakcíme
  • az adóigazolvány postázási címe
  • állampolgársága
  • külföldi munkavállaló esetén
  • 19T34 es nyomtatvány
  • Fényképes igazolvány, személyi igazolvány vagy útlevél
  • TB kártya

Munkáltatói igazolás

Meghatalmazás a munkavállalótól az ügyintéző személy részére, amennyiben nem személyesen történik az ügyintézés.

Lakcímkártya

A lakcímkártyával, szálláshely bejelentővel nem rendelkező külföldi állampolgárok esetében az adókártya igénylő lap leadása, az adóazonosító jel generálása a kizárólagos illetékességi szabályok alapján történik, a budapesti székhelyű Kiemelt Ügyek és Adózók Adó Főigazgatóságán.

Adókártya igényléséhez a T34-es adatlapot kitöltve, két példányban, személyesen vagy postai úton kell eljuttatni a lakhelyünk szerinti adóhatósághoz. A nyomtatvány egyetlen esetben nyújtható be interneten, elektronikus úton, ha rendelkezünk ügyfélkapus regisztrációval!

A bejegyzés szerzője Pentz Edina, az RSM Hungary bérszámfejtési vezetője. Az RSM Blog az Adó Online szakmai partnere.


Kapcsolódó cikkek:


Munkavállalói értékelés – adatvédelmi megfontolások
2019. december 5.

Az év vége felé közeledve megkezdődnek az éves értékelési folyamatok a vállalatoknál. 2018. május 25. óta, mióta az Általános Adatvédelmi Rendeletet alkalmazni kell, már nem csak munkajogi szempontból van kiemelt jelentősége a kérdéskörnek, hanem az értékelés kapcsán kezelt személyes adatok adatvédelmi szempontú szabályozásával is érdemes foglalkozni. Az alábbiakban azokat a főbb szempontokat mutatjuk be, amiknek mentén érdemes átgondolni a kapcsolódó eljárásrendet.

Leépítés és béremelés a Magyar Telekomnál
2019. december 4.

A Magyar Telekom jövőre legfeljebb 450 munkavállalót épít le, és 5 százalékkal emeli a béreket a társaságnál az érdekképviseletekkel kötött megállapodása alapján - közölte a cég szerdán.

Trenkwalder: még idén ki kell adni a szabadságokat
2019. december 4.

Trenkwalder: még idén ki kell adni a szabadságokat

A Munka törvénykönyve rendelkezése szerint az év végéig minden munkavállalónak ki kell adni az éves szabadságát, a jogszabály megsértésnek számít ha ez elmarad, akkor is, ha a munkavállaló sem akar az adott időszakban szabadságra menni.